معاون امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور گفت: از سوی خیران سلامت در کشور تا پایان سال گذشته بیش از شش هزار میلیارد تومان در ساخت و ساز مراکز بهداشتی و درمانی هزینه شد.

اسماعیل غنیان در همایش تجلیل از خیران سلامت شهرستان رفسنجان در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت: مجمع خیران حوزه سلامت بیش از یک دهه است که تشکیل شده و در حال حاضر در ۳۰۰ نقطه کشور شعبه دارد و این شعبه ها توسط مردم و خیرین اداره می شود.

وی افزود: بیش از ۱۱۰ هزار نفر خیر در حوزه سلامت در کشور در این شعبه ها جذب شدند و بستر اعتمادسازی باید فراهم شود تا خیران بیشتری جذب و به حوزه سلامت ورود کنند و از دغدغه بیماری مردم کاسته شود.

معاون امور استان‌های مجمع خیران سلامت کشور بیان داشت: تا پایان سال گذشته خیران سلامت در کشور شش هزار میلیارد تومان در حوزه درمان هزینه کردند که نشان دهنده این است افراد با نیت خالص و خوب به حوزه سلامت کشور نگاه می کنند و این موضوع قابل ستایش است.

وی عنوان داشت: انسان از دنیا می رود و سه چیز است که او را زنده نگه می دارد یکی فرزند صالح که بعد از مرگ نام والدین را زنده نگه می دارد، دیگری علم است و نیز صدقه جاریه که امروز با ساخت و ساز مراکز درمانی و غیره از صدقات جاریه است.

غنیان تصریح کرد: در تمام شهرهای ایران حضور یافتم اما شهری مانند رفسنجان که سه بیمارستان خیرساز داشته باشد را ندیدم.

وی ادامه داد: یکی از واقفان حوزه سلامت و درمان در رفسنجان مرحوم مرادی است که در وقفنامه ای در حدود ۶۰ سال پیش بیان کرده که از درآمدهای حاصل از وقفیات خود مردم را با اتم درمان کنند و این نگاه ژرف و عمیق او را ما شاید در ۲۰۰ سال آینده درک کنیم و پذیرش مسئولیت و عمل به آنچه را که واقف در وقف آورده است خیلی سنگین است.

معاون امور استان‌های مجمع خیران سلامت کشور در ادامه گفت: ساختمان ها و ساخت و سازهای جدید در زمینه احداث مراکز درمانی و خوابگاه های دانشجویی که صورت می گیرد نیروی انسانی شامل پزشک، بهیار، پرستار، تکنیسین و ... می خواهد لذا تربیت نیرو را باید جدی گرفت.

غنیان بیان داشت: دانشجویان به دنبال پژوهش باشند دستگاههای تشخیصی از جمله سی تی اسکن که بیمارستان های شریعتی و رضوی مشهد به آنها مجهز شدند و بیمارستان های شیراز و اصفهان هم دنبال این دستگاهها هستند تا خود را مجهز کنند لذا می طلبد از واردات این دستگاهها جلوگیری کنیم.

وب گفت: اگر بخشی از فکر و سرمایه مان را برای پیداکردن علت بیماریها بگذاریم به یقین هم از آمار بیماران کاسته می شود هم تجهیزات پزشکی کمتر مورد نیاز است که در خیلی از جاها ما پیشرو هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از خیّران حوزه سلامت شهرستان رفسنجان تجلیل شد./ مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا