نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، گفت: در عین حال حفظ سرمایه و استفاده از تجارب بازنشستگان در قالب اتاق فکر ضروری است.

احمد محمدی انارکی اظهار داشت: قانون بازنشستگی قانون خوبی بود که توسط مجلس رقم خورد و آمدن جوانها در صحنه و استفاده از مدیران جدید، نو و پویا به جای مدیران سنتی که ۳۰ تا ۴۰ سال پابرجا بودند خوب و مفید است.

وی افزود: اما باید از نظر بازنشستگان و اتاق فکری که در دستگاههای مختلف تشکیل می شود با توجه به تخصص هایی که دارند از این افراد استفاده شود چرا که بازنشستگان سرمایه های این کشور تلقی می شوند و برای آنها هزینه شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اجرای به جای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تصریح کرد: تا این امکان وجود دارد کسانی که بازنشسته هستند باید جای خود را به افراد جدید بدهند اما با همه اینها حفظ سرمایه های ما و کسانی که تجربه کسب کردند ضروری است.

محمدی انارکی در خصوص اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در شرکت مس نیز توضیح داد: مس جزو شرکتهای سهامی است که قانون تجارت بر آن اعمال می شود و اگر بخواهیم بر اساس قانون تجارت حساب کنیم یک شرکت شخصی است و می تواند طبق قانون تجارت عمل کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سهام عدالت و ایمیدرو که سهام در شرکت مس دارند بحثی که وجود دارد شاید نماینده هایی که از طرف آنها برای هیئت مدیره معرفی می شوند باید بازنشسته نباشند./ مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا