کارگاه آموزشی«مهارت ارتباط مادران با نوجوانان» با حضور جمعی از مادران علاقه‌مند در کتابخانه عمومی حضرت ابوالفضل(ع) بیده شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، این کارگاه آموزشی با حضور جمعی از مادران علاقه‌مند به صورت نشست‌های هفتگی در کتابخانه حضرت ابوالفضل بیده شهرستان میبد برگزار شد.

در این کارگاه مباحثی چون شیوه‌ها و اصول صحیح فرزند پروری، نحوه برقراری ارتباط با نوجوانان، نیازهای اساسی نوجوانان و عشق ورزی به نوجوان مطرح شد.

نجمه اقبال، مدرس این دوره نیز با بیان اینکه دوران نوجوانی، دوره‌ای مهم در شكل‌گیری شخصیت اجتماعی انسان است، اظهار داشت: دانسته‌های والدین از دوره نوجوانی، اهمیت زیادی در نحوه برخورد صحیح با نوجوان و آماده کردن وی برای وارد شدن به جامعه دارد.

اقبال افزود: والدینی که حس عزت نفس و مسئولیت پذیری را در فرزندانشان پرورش می دهند، به فرزند خود یادمی‌دهند  که او یک انسان منحصر به فرد است و این احساس‌ها می‌توانند در انتخاب های آینده وی تاثیرات مثبت داشته باشد.

وی تصریح کرد: این مرحله، مرحله ای حساس در زندگی فرزند  است و والدین باید در نحوه رفتار و برخورد با مشکلات آنان هوشیارانه عمل کنند.

مدرس کارگاه آموزشی«مهارت ارتباط مادران با نوجوانان» در پایان این دوره علاوه بر پاسخگویی به سئوالات مادران، چند عنوان کتاب نیز در خصوص مباحث کارگاه به حاضران معرفی کرد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا