معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد با تاكيد بر بازنگري شاخص هاي توزيع اعتبارات استاني مطرح كرد: در واگذاري طرح ها و پروژه هاي نيمه تمام به بخش خصوصي نيازمند ايجاد مفاهيم و گفتمان مشترك درسطح ملي هستيم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،روز چهارشنبه 21 آذرماه كارگروه ويژه ساماندهي طرح هاي نيمه تمام عمراني كشور با حضور« سيد ابوالفضل موسوي » نائب رئيس كميسيون عمران و نماينده مردم شريف يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي،«محسن صادقيان» معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد و نمايندگاني از وزارت خانه هاي نيرو،اقتصاد و دارايي،بهداشت،راه و شهرسازي، وزارت كشور  و سازمان برنامه و بودجه در سالن كوثر استانداري يزد برگزار شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد ضمن قدرداني از اعضاي اين كارگروه  براي حضور در يزد و اهتمام ويژه نسبت به واگذاري پروژه هاي نيمه تمام دولت به بخش خصوصي گفت: يزد استاني با 10 شهرستان، 31 شهر و سه هزار و 955 روستا است كه  85 درصد از جمعيت اين استان شهرنشين و 15 درصد نيز در روستاها سكونت دارند.
«محسن صادقيان» افزود:يزد اولين شهر خشت خام دنيا ،اولين شهر تاريخي ثبت جهاني در كشور،دومين استان معدني و هفتمين استان صنعتي كشور است و در كنار قديمي ترين مسجدها،نخل ها،قعله ها و ميدان ها ،مشاهير نامداري نيز از اين ديار برخواسته اند.
صادقيان با اشاره به ظرفيت هاي مختلف يزد جهت سرمايه گذاري بيان كرد: نسبت به  ساماندهي و واگذاري طرح هاي نيمه تمام عمراني با نگاه و برداشت متفاوتي در سطح ملي و استاني مواجه هستيم و لازم است در اين زمينه به مفاهيم و گفتماني مشترك دست پيدا كنيم.
معاون استانداري يزد افزود: در اين زمينه برخي مشكلاتي كه در شهرستان ها وجود دارد در سطح ملي ديده نشده و مورد توجه نیست كه همسوسازي موضوعات در تحقق نتيجه و تسهيل شرايط به ويژه در استان ها بسيار اثر گذار است و اين جلسات مي تواند در اين زمينه چاره ساز واقع شود.
وي اظهار داشت: با توجه به شاخص ها و نحوه  توزيع بودجه  و تخصيص اعتبار در شهرستان ها براي  واگذاري  پروژه هاي نيمه تمام دولت به بخش خصوصي با موانع جدي روبه رو مي شويم  و در هنگام اقدام  براي واگذاري با توجه به تبصره ها و بندهاي قانوني مكلف به تامين اعتبار براي دستگاه اجرايي هستيم كه اين موضوع نيازمند بازبيني ملي و توجه كلان نسبت به اصلاح موضوع است.
معاون هماهنگي امور عمراني  استانداري يزد در پايان گفت: اجرايي شدن آزاد راه نطنز به انار كه از سه استان اصفهان،يزد و كرمان عبور مي كند با توجه به اخذ مجوزهاي لازم و عقد قرار داد و تفاهم نامه های اجرایی نيازمند توجه ويژه در بودجه سال 98  مي باشد.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا