در جلسه ای با حضور نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بهاباد، سرپرست بخشداری مرکزی و برخی از مسئولین ادارات شهرستان، مسائل و مشکلات روستاهای بخش مرکزی بهاباد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ در جلسه ای با حضور نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بهاباد، سرپرست بخشداری مرکزی و برخی از مسئولین ادارات شهرستان، مسائل و مشکلات روستاهای بخش مرکزی بهاباد مورد بررسی قرار گرفت.

دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی در این جلسه مسائل و مشکلات روستاها در زمینه اراضی واگذار شده به معادن، بهسازی جاده های دسترسی به روستاها، واگذاری انشعاب برق در شهرک های جدید برخی روستاها، دیرکرد تسهیلات کشاورزی، اراضی واگذار شده در حاشیه روستاها و آب آشامیدنی روستاها را مطرح نمودند و راهکارهای لازم برای رفع آنها ارائه شد.

همچنین فرماندار بهاباد در خصوص گازرسانی به روستاها گفت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان به شبکه گاز متصل خواهند شد.

"محمدمهدی خانی زاده" باتوجه به اینکه اکثر روستاها در رابطه با زمین های واگذارشده با مشکلاتی مواجه هستند، خواستار مکاتبه دهیاران و شوراها با فرمانداری شد و گفت: با مذاکراتی که با بنیاد مسکن انجام شده است مشکل زمین هایی که در گذشته به مردم واگذار شده در تمام روستاها قابل حل است.

وی باتوجه به قیمت بالای زمین در روستاها گفت: با پیگیری هایی که از طریق بنیاد مسکن انجام خواهد شد قیمت واگذاری زمین در روستاها کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی هم با تأکید بر پیگیری مشکلات از طریق سلسله مراتب اداری گفت: مسئولین ادارات باید پیگیر باشند و سهم خود را از استان بگیرند و اگر نتیجه ای حاصل نشد از طریق وزرا پیگیر مسائل و مشکلات می شوم. 

"محمدرضا صباغیان" با اظهار اینکه فرماندار بهاباد یکی از فرمانداران پیگیر استان یزد است گفت: هر دستگاهی که بیشتر پیگیر مسائل بوده نتیجه هم گرفته است.

وی قانون گذاری را از اولویت های یک نماینده در مجلس شورای اسلامی عنوان نمود و گفت: حضور در شهرستان ها باعث می شود بیشتر در جریان مشکلات قرار گیرد تا نسبت به اصلاح برخی قوانین که مشکلاتی را ایجاد نموده اند اقدام نماید.

همچنین در این جلسه مسئولین ادارات شهرستان ضمن ارائه پاسخ و بیان اقدامات صورت گرفته، از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح قانون معادن، تأمین اعتبار برای راههای مواصلاتی و تجهیزات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان و راه اندازی پست دائمی شبکه برق شهرستان شدند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا