رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد گفت : رسالتی که الان برعهده دانشجویان می باشداین است که دانشجویان به معنای واقعی دانشجوباشند .

سید محمود میرابوالقاسمی درجشن روزدانشجودردانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد با گرامی داشت یادوخاطره شهدای دانشجودرروز16 آذر وروزدانشجو گفت : روز دانشجو نماد مبارزه ملت ایران با استعمار و استبداد است.

وی به وجود وتشکیل جنبش های دانشجوئی اشاره کرد و افزود : جنبش های دانشجوئی درتمام دنیا فراوان است و نقش جنبشهای دانشجوئی دربه وجود آمدن روزدانشجو نقش بسیار موثر بود .

میرابوالقاسمی  در خصوص رسالت فراموش شده‌ جنبش دانشجویی عنوان کرد: رسالت فراموش شده‌ جنبش دانشجویی این بود که زبان و صدای بی‌زبان‌ها باشد، استکبارستیز باشد، روشنگری و آگاهی‌بخشی کند.

نماینده شورای عالی استانها بابیان اینکه اگر می‌خواهید کماکان جنبش دانشجویی برقرار باشد و رسالت طلبگی خودرا داشته باشید، گفت :  باید دقت کنید که این جنبش در دام سیاست زدایی آگاهانه و منفعلانه‌ بعد از انقلاب قرار نگیرید.

وی با اشاره به اینکه شهدای دانشجو هم مذهبی بودند و هم متعهد گفت : دانشگاه همواره عرصه انسانهایی متعهد و انقلابی بوده است که در کنار روحانیت در مبارزه با استکبار شرکت فعالانه و مؤثر داشته است.

میرابوالقاسمی بابیان اینکه جنبش دانشجویی باید به فرمایشات مقام معظم رهبری دقت نظر داشته باشد گفت : جنبش دانشجویی باید به فرمایشات مقام معظم رهبری دقت نظر داشته باشد تاازمسیرانقلابی وحقانیت خود خارج نشود.

رئیس شورای اسلامی بهاباد تصریح کرد :اقدام رژیم استبدادی پهلوی در به خون کشیدن دانشگاه در سال 1332، نمادی است روشن از دشمنی دیرینه استبداد و استعمار با دانش و بینش و درعین‌حال پیروزی و نصرت نهایی مردم ایران در دو دهه بعد، با پیشتازی اهل علم در حوزه و دانشگاه نمونه‌ای واضح است از قدرت بی‌نهایت علم توام با ایمان. قدرتی که نه تنها سالیان سال استبداد و یکه سالاری داخلی را در هم شکست، بلکه هشت سال در مقابل دشمن خارجی و همه حامیانش ایستاد و از کیان کشور و عزت ملی ایران دفاع کرد.

نماینده شورای عالی استانها درادامه سخنان خود با بیان اینکه دانشجویان پیرو مکتب عاشورا هستند و در مقاطع حساس تاریخی، دانشگاه را به محلی برای ایستادگی در برابر مخالفان آزادگی تبدیل کردند افزود : امروز نیز شاهدیم که دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور شهدایی چون احمدی‌روشن و شهریاری را تقدیم می‌کنند.

وی به اهمیت روز دانشجو اشاره  کرد و خاطرنشان نمود :  اهمیت روز دانشجو به دلیل نقش کلیدی دانشجویان در پیشرفت و توسعه کشور در آینده کشور است؛ کسانی که امروز مدیر هستند دانشجویان دیروز بودند و دانشجویان امروز مدیران فردا هستند، دانشجو نقش اساسی در پیشرفت، توسعه و آینده جامعه دارند و آینده جامعه به دست دانشجویان است چراکه سرنوشت جامعه را رقم خواهد زد.

جشن روز دانشجو با حضور رئیس شورای اسلامی شهر ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اساتید و دانشجویان ومسئولان محلی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد برگزارشد ودانشجویان روز دانشجو را گرای داشتند .

انتهای پیام/

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا