در مراسمی با حضور جمعی از دانش‌آموزان و مربیان آموزشگاه دخترانه مهدیه منطقه حسن‌آباد یزد که به میزبانی کتابخانه علامه جعفری برگزار شد، برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای ترغیب دانش‌آموزان به مطالعه و ارتباط با کتابخانه عمومی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در ابتدای این مراسم با تقدیر از همکاران کتابدار خود و مربیان آموزشگاه مهدیه به دلیل برگزاری برنامه‌های پرشور و کتاب‌محور ویژه دانش‌آموزان گفت: اگر ما بتوانیم نسل جدید را با کتاب و کتابخانه پیوند دهیم و با برگزاری برنامه‌های جذاب، کتابخانه را به عنوان محلی برای کسب علم و افزودن آگاهی‌های افراد تبدیل کنیم، در آینده شاهد بروز بسیاری از معضلات اجتماعی نخواهیم بود؛ چرا که نسلی آگاه و فهیم را برای آینده تربیت کرده‌ایم.

منیره خالداری، مسئول کتابخانه علامه جعفری نیز در جمع دانش‌آموزان حاضر در کتابخانه گفت: هدف ما از اجرای برنامه‌های مشترک با مدارس، جذب حداکثری دانش‌آموزان به کتابخانه و ایجاد علاقه در آنان برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است.

وی همراهی و تعامل مدارس منطقه با کتابخانه عمومی علامه جعفری را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این کتابخانه در منطقه محروم شهر قرار دارد و امکانات فرهنگی چندانی برای بهره‌مندی مطلوب مردم و دانش‌آموزان این منطقه وجود ندارد، کتابخانه به پاتوق فرهنگی مردم منطقه حسن‌آباد تبدیل شده است.

خالداری تصریح کرد: دانش‌آموزان منطقه، تشنه یادگیری و مطالعه هستند و هدف ما نیز پاسخگویی به نیازهای مطالعاتی آنها است.

فخری آباد، یکی از آموزگاران مدرسه مهدیه دیگر سخنران این مراسم بود.

وی با ابراز خرسندی از ارتباط تنگاتنگ و صمیمی کتابخانه محل با مدارس منطقه، تصریح کرد: ما با همکاری کتابخانه علامه جعفری توانسته‌ایم برنامه‌های خوب و مفیدی را در برای ایجاد عادت مطالعه در دانش‌آموزان اجرا کنیم و دانش‌آموزان مدرسه مهدیه ارتباط خوبی با کتابخانه محل خود دارند.

آباد از همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز تشکر کرد و گفت: امیدواریم در آینده پیوند محکمی بین مدرسه و کتابخانه ایجاد کنیم.

در ادامه این مراسم دانش‌آموزان مدرسه مهدیه به اجرای پرده‌خوانی از داستان‌های شاهنامه، شعرخوانی، سرود و اجرای نمایش  پرداختند.

ترسیم نقاشی مشترک دیواری و ساخت آثار سفالین توسط دانش‌آموزان، از دیگر برنامه‌هایی بود که با هدایت مربیان مدرسه و کتابداران کتابخانه برگزار شد.

در پایان این مراسم نیز رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با اهدای هدیه و لوح تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک کتابخانه علامه جعفری تقدیر کرد.

حاضران همچنین از آثار دانش‌‌آموزان شرکت‌کننده در کلاس‌های اوقات فراغت کتابخانه که در تابستان سال جاری برگزار شد، دیدن کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا