رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از حضور و عضویت یک‌میلیون داوطلب تاکنون در این سازمان خبر داد و گفت: این تعداد اعضا در کانون های غنچه‌های هلال، دانش ‌آموزی، دانشجویی، طلاب، جوانان و روستاییان جذب و سازماندهی شدند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد شهاب‌الدین صابونچی  در یزد تعداد کانون‌های دانش‌آموزی سازمان را هشت هزار مورد بیان کرد و افزود: همچنین حدود یک هزار کانون فعال جوانان در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه عضویت افراد در کانون‌ها داوطلبانه است، اظهار داشت: در تلاش هستیم در کنار کمیت، کیفیت و تنوع فعالیت‌ها را در کانون‌ها افزایش دهیم.

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر خاطرنشان کرد: آموزش کودکان در بخش بشردوستانه و آشنایی آن‌ها با مفاهیم بی‌طرفی، بی‌غرضی، بشردوستی و کمک به دیگران ازجمله برنامه‌های این نهاد است.

این مسئول یکی از مهمترین طرح‌های این نهاد را طرح دادرس « دانش آموزان آماده در روزهای سخت » بیان کرد و گفت: این طرح از ۶ سال گذشته تاکنون با موفقیت در کشور در حال اجراست.

صابونچی با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی اقدامات خوبی در دست اقدام است، افزود: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی امضا شد که طرح‌های گسترده‌ای را در سطح کشور در دستور کارداریم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در کشور را فراگرفته‌اند.

صابونچی بابیان اینکه در حوزه کارآفرینی و موضوع استارتاپ و کسب‌وکارهای نو و خرد هم برنامه‌هایی در دست اقدام داریم گفت: در تلاش هستیم هرچه بیشتر گروه‌های نوجوانان و جوانان را با مفاهیم، اهداف و رویکردهای هلال‌احمر و صلیب سرخ جهانی آشنا کنیم تا بتوانند هرچه بیشتر در خدمت جامعه باشند.

ذهنیت بیشتر مردم از جمعیت هلال‌احمر امداد و نجات است

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر بابیان اینکه ذهنیت اغلب مردم از این جمعیت امداد و نجات است، تاکید کرد: باید در کنار این خدمات سایر ظرفیت‌ها و اهداف این نهاد مردمی در عرصه های داخلی و خارجی نیز اطلاع‌رسانی شوند.

شهاب‌الدین صابونچی چهارشنبه‌شب در آیین اختتامیه مسابقات ملی رفاقت مهر ویژه خواهران کشور در یزد افزود: با معرفی خدمات عمومی این نهاد مردم باید بدانند که جمعیت خیلی فراتر از تصوری است، هنگامی‌که حادثه یا سانحه‌ای رخ می‌دهد، صرفاً به امداد و نجات می‌پردازد بلکه در تمام موقعیت‌ها به یاری آن‌ها می‌شتابد.

وی اضافه کرد: امداد و نجات به‌عنوان یک ویترین بیرونی جمعیت است که بسیار مهم و ارزشمند است که ارائه خدمات امداد و نجات یکی از مصادیق بشردوستی است و هلال‌احمر باید به افراد نیازمند کمک کند.

صابونچی خاطرنشان کرد: موضوع آشنایی جامعه با جمعیت باید بیش ‌از پیش جدی گرفته شود، این جمعیت یک نهاد ثروتمند نیست بلکه مجموعه سرمایه‌داری است که مهمترین سرمایه آن حضور جوانان و اعتماد مردم به لباس و هویت آن‌هاست.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: اگر اعتماد تقویت شود، امید و آرامش خاطر مردم هم قطعاً افزایش می‌یابد و تک ‌تک شما جوانان در آینده دور و نزدیک افراد مؤثری برای جامعه و کشور خواهید بود.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به مسابقات رفاقت مهر در یزد افزود: اگر رقابتی در سازمان انجام می‌شود در چارچوب اصول هفت‌گانه جمعیت که اصل آن بشردوستی است یعنی رقابت و رفاقت ما برای کمک به دیگران و همنوعان خود است.

وی با اشاره به حضور فعال جوانان در هلال‌احمر اضافه کرد: اگر قرار است اتفاق خوبی در جمعیت رقم بزنیم از مسیر جوانان محقق می‌شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: اگر قرار است، نماد و برند جمعیت نزد افکار عمومی تقویت شود، این موضوع تنها با مشارکت قشرهای مختلف به‌ویژه جوانان ایرانی امکان‌پذیر است.

این مسئول جوانان را یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار جمعیت عنوان کرد و یادآور شد: جوانان مهمترین کاربران و حاملان فضای مجازی هستند، اگر بتوانیم ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار و دیدگاهشان را درک کنیم، این قشر نیز به پیام‌های ما توجه خواهند کرد.

صابونچی ادامه داد: یکی نقایص ما سال‌های گذشته این بود که اقدام‌هایی که در قالب‌های مختلف در حوزه جوانان انجام شد ، در معرفی و اطلاع‌رسانی آن‌ کوتاهی کردیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در ادامه بابیان اینکه همه شرکت‌کنندگان در مسابقات یادشده برگزیده هستند اظهار داشت: طبیعتاً در هر رقابتی افرادی امتیاز بیشتری کسب می‌کنند و اصلاً به این معنا نیست که کسانی نمره کمتری به دست آورده اند شایستگی کمتری داشتند.

در این مراسم از گروه‌های برتر با اهدای جوایزی تقدیر شد که در گروه صلح البرز، گلستان و آذربایجان شرقی، در گروه دوستی، کرمان، تهران و همدان و در گروه مهرورزی هم‌ تهران، گلستان و البرز به‌عنوان برتر معرفی شدند.

همچنین تندیس بشردوستی هم به گلستانی‌ها به‌عنوان استان بشردوست اعطا شد

بیست و نهمین دوره رقابت‌های « رفاقت مهر» جمعیت هلال‌احمر کشور در بخش خواهران که چهارم آذرماه در یزد آغازشده بود چهارشنبه‌شب با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.

در این رقابت‌ها ۳۰۰ نفر از دختران جمعیت هلال‌احمر استان‌های مختلف کشور شرکت کرده بودند و هدف از برپایی مسابقات ترویج مهربانی و دوستی بین جوانان، پرورش روحیه تلاش، سازندگی، تعاون، تعهد و کار دسته‌جمعی و داوطلبانه، انجام کار تیمی در حوادث، آشنایی با فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه اعلام شد.

در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان در اردوی کویر نوردی نیز شرکت کردند. بیست و هشتمین دوره مسابقات یادشده سال گذشته در کرمان و پیش‌تر نیز در اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری برگزارشده بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا