آیت‌الله علیرضا اعرافی گفت:ایجاد خوشه زیلو و عملی کردن آن که با ورود جهاد‌دانشگاهی در حال اجراست، اقدامی مهم و پر اهمیت محسوب می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی یزد، آیت الله علیرضا اعرافی در نشست توسعه خوشه کسب و کار زیلو، با تبریک جهانی شدن زیلوی میبد، اظهار کرد: ایجاد خوشه زیلو و عملی کردن آن که با ورود جهاد‌دانشگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در حال اجراست، اقدامی مهم و پر اهمیت محسوب می‌شود.
وی با پاک و فاقد آلاینده خواندن هنرصنعت زیلو، خواستار حمایت از این هنر در راستای ایجاد اشتغال و توسعه‌ی صادرات آن شد و گفت: روند اجرایی شدن این خوشه باید با برگزاری جلسات متعدد در این بخش، مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد .
امام جمعه میبد با اشاره به این که برای اجرایی شدن و نتیجه گرفتن در بحث خوشه زیلو باید یک برنامه 10ساله تهیه شود، بیان کرد: در این برنامه باید تمام نکات جزئی در نظر گرفته شود و این هنر به عنوان یک صنعت جذاب، همراه با ذوق و هنر و دارای تنوع در نقوش، سودآور و ماندگار و جاوید برای نسل‌های آینده با توجه به نیاز بازار مورد توجه قرار گیرد.
دکتر مهدی باصولی رییس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز در ادامه گفت: زیلو را می توان به عنوان یک صنعت با ارزش در نظر گرفت که البته به رغم سرمایه‌گذاری‌های بسیاری که در این بخش شده، متأسفانه استانداردهای لازم برای آن در نظر گرفته نشده است .
وی با اشاره به واگذاری توسعه‌ی خوشه کسب و کار زیلو به یک نهاددانشگاهی، افزود: جهاددانشگاهی برای اولین بار اقدام به تولید سجاده زیلو و عرضه‌ی آن در نمایشگاه دموتکس آلمان کرد.
دکترباصولی با متفاوت خواندن خوشه زیلو از دیگر خوشه‌های صنعتی، اظهار کرد: عشق و علاقه، مهم‌ترین موضوعی است که باعث شده خوشه زیلو شکل بگیرد و امیدواریم با تامین نیروی انسانی این اقدام از سوی جهاد‌دانشگاهی و حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی ابن هنر را زبانزد جهانیان کنیم و اعمال کاربری‌هایی نو و جدید توسه بیش از پیش این هنر را رقم زنیم.
محمدرضا دهقانی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی یزد نیز خوشه زیلو را یک فرآیندی نام برد و گفت: توسعه خوشه زیلو در بازه زمانی سه تا پنج سال طول می‌کشد هر چند که خوشبختانه از نظر کیفی و کمی به ویژه در ابعاد اجتماعی و فرهنگی، خوشه زیلو از ویژگی تمرکز فعالان این حوزه در میبد برخوردار است.
وی اساس توسعه خوشه زیلو را اعتماد و همکاری همه جانبه دانست وافزود: برای رفع چالش‌ها و ثبات تیم تشکیل‌دهنده در این خوشه که متفاوت از دیگر خوشه‌هاست، حرکت مداخله‌ای همراه با حمایت لازم و ضروری است .
حسین فلاح فرماندار میبد نیز در این نشست گفت:خوشه زیلو با نگاه خوب جهاددانشگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی، پایدار و در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک صنعت به شمار می‌آید.
وی در روند اجرایی شدن خوشه زیلو قول همه گونه همکاری را به جهاددانشگاهی داد و خواستار شد اجرای خوشه بدون در نظر گرفتن مدیریت شهرستان و تغییرات این حوزه دنبال شود تا نتایج خوبی را در این بخش شاهد باشیم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا