حمله بیست و هفتم به خط لوله آب یزد/انتقال آب دوباره قطع شد

غروب سه شنبه ششم آذر به علت تخریب تیربرق های اطراف ایستگاه شماره ۴ مجددا آب انتقالی شرب به یزر قطع گردیده است.
کمتر از ۴ساعت بعد از وصل شدن مجدد آب یزد، دوباره به خط انتقالی یزد تعرض شد!

تعرض به خط انتقالی آب یزد در اصفهان به بیست و هفت بار رسید!

عصر امروز با تلاش های فراوان، آب انتقالی به استان یزد که دیشب برای بیست و ششمین بار در منطقه سیان اصفهان(نزدیک شهرستان اژیه) قطع شده بود مجددا در حوالی ساعت ۵بعدازظهر وصل شد.

اما حوالی ساعت ۸ امشب مجددا به خط انتقالی یزد تعرض شد و چند تیربرق در منطقه ورزنه اصفهان شکسته  و در نتیجه ایستگاه شماره 4 خاموش و انتقال آب به یزد مجددا قطع شد.

گفتنی است از اسفند سال ۹۶ تاکنون بیست و هفت بار به خط انتقالی آب یزد در اصفهان تعرض شده است.

کاش آیت الله طاهری  نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصهان بود
هرگز چنین مسئولینی از دروازه اصفهان  به داخل شهر  راه داده نمی شدند
مردم اصفهان فریب قریبکاران را خوزدند!!!
مهمترین دروغ هایی که به کشاورزان اصفهانی درباره انتقال آب یزد گفته شده و باعث حمله آنها به خط می شود:

آب انتقالی به یزد از  محل حقابه کشاورزان است( بررسی اسناد نشان میدهد این دروغ است)

اختصاص آب به یزد به شرط اجرای تونل سوم کوهرنگ بوده( بررسی اسناد نشان میدهد این دروغ است)

شورای نگهبان در مصوبه ای اعلام کرده انتقال آب یزد، غیرشرعی است( ( بررسی اسناد نشان میدهد این دروغ است)

اختصاص آب به یزد فقط برای شرب بوده ( بررسی اسناد نشان میدهد این دروغ است)

از آب انتقالی یزد برای کشت گلخانه ای استفاده می شود ( بررسی ها و بازدیدها نشان میدهد این یک دروغ است)

گفته می شود انتقال آب به یزد به شرط اجرای سد و تونل سوم کوهرنگ بوده اما بررسی اسناد رسمی نشان میدهد این حرف، یک دروغ بزرگ است.

متن صوتجلسه سال1368( بند4): اعضای جلسه بر اجرای هرچه سریع تر سد و تونل سوم کوهرنگ و ... تاکید کردند.
متن کاملا مشخص است که برای انتقال آب به یزد هیچ شرطی برای تونل سوم  تعیین نکرده بلکه صرفا بر ضروری بودن پروژه اشاره کرده است

طالبی، سرپرست استانداری یزد:
باز هم تعرض به خط انتقال آب و ذکر چند نکته:

1- اتفاق دیروز بیست و پنجمین تعرض از اسفند ماه سال گذشته به خط انتقال آب یزد بوده که منجر به تخریب ۱۲ تیر برق، سه حوضچه خط انتقال و آسیب هایی جزئی به لوله آب و نیز تخریب جاده دسترسی به مکان تعرض گردید.

2- علت تخریب را هم می‌دانیم؛ اعتراضات دامنه دار کشاورزان شرق اصفهان، مطالباتی که دارند، بی توجهی هایی که به برخی از این مطالبات شده و در نهایت ضعف در مدیریت و کنترل تجمعات از سوی نهادهای مسئول

3- از چند روز پیش، هشدارهای لازم در خصوص امکان وقوع چنین حادثه‌ای داده شد و روز گذشته نیز، تماس های مستمری با مسئولان امنیتی کشور، وزیر محترم نیرو و مسئولان اجرایی و انتظامی استان اصفهان داشتم تا حساسیت بیشتری نسبت به شرایط استان یزد و تهدیدهای صورت گرفته اکه می‌توانست بحرانی بزرگ را به دنبال داشته باشد، معطوف شود.

4- در سطح استان نیز اطلاع رسانی به منظور کسب آمادگی های لازم و نیز بکارگیری ظرفیت های مختلف برای دفاع از نیاز ضروری استان به آب شرب انتقالی صورت گرفت. در این رابطه علاوه بر ارتباط مستمر با مدیر عامل آب منطقه‌ای، مذاکرات و هماهنگی هایی با نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم استان در مجلس و اعضای شورای تأمین استان صورت گرفت و بلافاصله اقدامات لازم برای تعمیر سریع خرابی ها و نیز مدیریت مصرف در استان تا زمان وصل مجدد آب انتقالی که دو روز زمان می برد، به عمل آمد.

5- بنده از مطالبات به حق مردم استان یزد، آگاهم و نیز این اطمینان را می دهم که پیگیریهای مستمری حول این موضوع انجام شده اما همانگونه که همگان به آن واقفند اتفاقات روی داده خارج از محدوده مسئولیت اعضای تأمین استان بوده و متاسفانه مصوبات مراجع عالی امنیتی کشور در این زمینه اجرا نشده است.

6- مصوبات روز گذشته استان اصفهان در کنار سخاوت این روزهای آسمان، امیدوارمان می کند تا از این پس شاهد اتفاقاتی این چنین که سرمایه های اعتماد و دلبستگی های مشترک مردم یزد و اصفهان را مورد آسیب قرار می دهد، نباشیم. توجه به معیشت و توسعه منطقه شرق اصفهان مورد تاکید ما نیز هست. می توان منافع مشترک یزد و اصفهان را ملحوظ داشت و در این زمینه اقدامی مشترک را استارت زد.

77- ذهنیت‌هایی نادرست در خصوص محل مصرف آب انتقالی به یزد وجود دارد و همانگونه که قبلا گفتم، باز از نمایندگان کشاورزان و اعضای شورای شهر و بخش مناطق شرق اصفهان برای بازدید از یزد و بررسی نزدیک موضوع دعوت به عمل می‌آورم.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا