معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداری يزد با تاکید بر تاثیر روحیه جهادی و جذب مشارکت های مردمی در تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد: جوان باوری و نگاه فرابخشی مسیر شکوفایی کشور را هموار می سازد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، همزمان با گرامیداشت هفته بسیج همايش استاني شكوه هجرت با حضور «علي زيني وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد در حسينيه ثارالله برگزار شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد با گراميداشت ياد و خاطره شهداي اين سرزمين و تجليل از ايثارگري خانواده شهدا، هفته بسيج را تبريك گفت و برادری،اتحاد،خستگی ناپذیری و ایثارگری را  از عناصر موثر برای عبور از مشکلات کشور در دوره های مختلف دانست.
در ادامه مشروح سخنان معاون اقتصادی استانداری یزد در این همایش تبیین می شود:
«علي زيني وند»  بیان کرد: امروز شرايط كشور با عبور از دوران هاي مختلف به نقطه حساسي رسيده است زیرا در اوايل انقلاب تصور دشمنان اين بود كه با تهديد و جنگ جمهوري اسلامي از پاي در مي آيد، این امر محقق نشد و جنگ را با سرافرازي پشت سر گذاشتيم.
زيني وند افزود:در دوره های بعد نیز وقتی در كوران سخت تهديد و جنگ ،ساختارهاي امنيتي و دفاعي جمهوري اسلامي نشانه گرفته شد این جایگاه نیز قوي تر از گذشته عمل کرد و ساختارهاي مردم سالار و ديني جمهوري اسلامي  را مستحكم تر  ساخت.
وی ادامه داد:اما در حال حاضر استراتژي دشمنان در مقابل جمهوري اسلامي ایران تغيير كرده است و نقطه اقتصاد و توسعه كشور را هدف قرار داده اند.
معاون استانداری یزد خاطرنشان کرد:صادقانه باید گفت که در نقطه  اقتصاد آسيب پذير هستیم و در طول این دوران برنامه ريزي مدونی صورت نگرفته است و بر مبنای همین آسیب شناسی بود که در دهه گذشته شعار سال مقام معظم رهبري حول محور اقتصاد،جهاد اقتصادي ، كالاي ايراني،صرفه جويي و در راس آن اقتصاد مقاومتي شكل  و مورد تاکید قرار گرفت.
زینی وند گفت:يكي از كليدي ترين سياست های کشور اقتصاد مقاومتي است و ضروریست به عنوان روشن کننده مسیر,مفاهیم آن به ویژه در دستگاه های فعال در حوزه اقتصاد مورد توجه قرار گیرد.


اقتصاد مقاومتی با روحیه جهادی و نگاه فرابخشی تحقق می یابد


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد اظهار داشت: در شرايط فعلی با تقويت بنيان هاي اقتصادي و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مي توانيم تحریم ها را سپري و بر مشکلات به خوبی غلبه کنیم.
زینی وند افزود:اگر مديران و مسئولان جمهوري اسلامي اعم از نهادها،دستگاه های اجرایی و مردم همبسته و همسو تلاش كنند مسائل نیز حل خواهد شد و در شرایط حاضر باید افرادی توانمند و با اعتقاد راسخ به جمهوري اسلامي؛ رهبري و هدايت امور در بخش های مختلف كشور را به دست گیرند.
وی بیان کرد:در خانواده  بزرگ نظام جمهوري اسلامي ایران رقابت سیاسی يكي از زينت هاي ارزشمند است اما برای بالندگی و سرافرازی کشور در برابر دشمنان لازم است از قيد و بند جناح هاي سياسي فاصله بگیریم.
معاون اقتصادی استانداری یزد گفت:در شرايط امروز عبور از جناح بندي،رقابت های سياسي ،فرابخشي عمل كردن و استفاده از همه پتانسيل ها يكي از ضرورت هات پیش روی مديران و موثران در کشور  است.
«علی زینی وند» تاکید کرد:دیگر نمی توان به شکل جزیره ای عمل کرد و اختلاف و موضع گيري هاي تند سياسي از  سوی هر جناحي براي كشور سم است و تنها باید بر اداره کشور با تمام توان متمرکز شد.
وی یاد آور شد:نهادسازي هاي ريشه  دار در جمهوري اسلامي مثل جهادسازندگی،بسیج،سپاه ،کمیته امداد و سایر نهادهای انقلابی از هوشمندي بنيانگذاران اين نظام است و اين نهادها  و نظام اسلامی الگوي موفق  برای اداره كشور و حفظ حاکمیت در منطقه هستند.


هم افزایی و جوان باوری از منابع کوچک طوفان شغل ایجاد می کند


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد اظهار داشت:از دل بسیج و اردوهای سازندگی مشاغل خرد و مردمی بیرون می آید که نمونه های موفق آن را در یزد نیز شاهد هستیم.
زینی وند افزود:به شرط هم افزایی و جوان باوری می توان از منابع کوچک در جامعه طوفان شغل ایجاد کرد، مشاغل را به درون روستاها برد که در این زمینه مسئولان نباید نهادهای مردمی را  رقیب خود بدانند  زیرا اشتغال فراگیر در دل خانه ها و روستاها شکل می گیرد.
وی خاطرنشان کرد:با تشکیل یک ستاد هماهنگی مشترک می توان توانمندی های مردمی،روستایی و پتانسیل های خانگی را تجمیع و موجی از اشتغال ایجاد کرد که این امر نیز به زمینه سازی برای مشارکت مردم در تمام میدان های اداره کشور وابسته است.
معاون استاندار یزد گفت:اسلام به فراگیری علم در مناطق مختلف دنیا توصیه کرده است و نگاه به تجربه های موفق سایر کشورها می تواند در هموارسازی مسیر موثر واقع شود.
«علی زینی وند» ادامه داد:بخشی از مشکل ما تصمیم گیری و جسارت برای اداره کشور است و با عبور از چهارچوب های بروکراتیک و محدود اداری آزاد شدن پتانسیل کشور و جوانان را شاهد خواهیم بود.
زینی وند یادآور شد:امروز ایران در وضعیت پنجره جمعیتی است یعنی رویارویی با موج عظیمی از جوانان که در سن کار هستند  اگر میدان حضور و حمایت را برای جوانان فراهم سازیم،خیرین نیز در این زمینه پا به میدان می گذارند و با رونق کسب و کارهای اجتماعی می توان در مدلی نجات بخش عمل کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در پایان بیان کرد:امیدواریم  به یاری خداوند و با رهنمود های مقام معظم رهبری،فعالیت سران قوای سه گانه، همدلی مردم و درایت و سختکوشی مدیران در آینده نزدیک شاهد شکوفایی کشور و پویایی و نشاط فرزندان این سرزمین باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا