به مناسبت هفته کتاب و روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» زنگ کتاب صبح پنج‌شنبه 24 آبان در دبیرستان دخترانه معلم تفت نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، این آیین با حضور حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری، امام جمعه شهر تفت؛ هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان؛ محمدصادق مهدیان، رئیس آموزش و پرورش تفت و جمع دیگری از مسئولان شهرستان در دبیرستان دخترانه معلم برگزار شد.

امام جمعه در این مراسم با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار، به شأن کتاب در دین اسلام اشاره کرد و افزود: آنقدر کتاب در نزد خداوند حکیم باارزش است که معجزه آخرین پیامبر خود را کتاب قرار داده است.

حجت‌الاسلام غفوری افزود: کتاب و کتابخوانی در جامعه نیز دارای جایگاه ویژه است، هر اجتماع و ملتی با خوانش کتاب و تدبّر در آن می‌تواند به پیشرفت چشمگیری در تمام حوزه‌ها نائل آید.

وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان به ویژه نسل جوان باید با کتاب آشتی کنند و با حضور فعال در کتابخانه‌های عمومی از گنجینه غنی کتاب برای رشد و تعالی خود استفاده کنند.

در پایان این مراسم، زنگ کتاب به مناسبت روز بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» توسط امام جمعه شهرستان به صورت نمادین زده شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا