در یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی که از بیست و دوم آبان ماه در یزد آغاز شده، زیلوی میبد به صورت تخصصی معرفی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، "محمد رضا دهقان مهرجردی" در این خصوص گفت: با توجه به ثبت ملی شهرستان میبد به عنوان شهر زیلو واقدامات انجام شده در راستای ثبت جهانی این هنرصنعت و حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در استان به همین منظور، در یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان نگاه ویژه ای به زیلو گردیده و به صورت تخصصی به معرفی آن پرداخته شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه در این نمایشگاه هشت غرفه با 100 مترمربع مساحت از 17 غرفه با 200 مترمربع مساحت که به صنایع‌دستی میبد اختصاص داده شد در اختیار زیلوبافان این شهرستان است، گفت: هنرمندان شهرستان میبد با حضور در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های دیگر نشان داده اند که در رشته‌های زیلو ، سفال و کار بافی با توجه به توانمندی‌هایی که در این شهرستان وجود دارد، حرف هایی برای گفتن دارند.

دهقان مهرجردی در ادامه به تشریح جزئیات یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی استان پرداخت و گفت: رشته های هنری  مشبک، معرق چوب، اجسام سنگی، البسه محلی، بافت های سنتی، تراش شیشه،  چهل تکه دوزی، خراطی و قلم کاری نیز از جمله صنایع دستی هستند که در این نمایشگاه غرفه داشته و محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در استان یزد از ۲۲ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های این استان آغاز  و تا ۲۶ همین ماه، پذیرای علاقمندان به هنر صنایع دستی و نیز عموم مردم می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا