به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ پیرو جلسه تخصصی کارگزاران تورهای ورودی و مشخص شدن هریک از دفاتر تور آور بعنوان هسته مرکزی و تمرکز بر تورهای ورودی هریک از کشور های هدف، این جلسه با رویکرد گردشگری چین در محل دفتر کار سرپرست معاونت گردشگری این اداره کل تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه "هما خورشیدی" سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد توضیحاتی پیرامون ضرورت برگزاری این جلسه ارائه نمود و گفت: هدف از تشکیل آن برنامه ریزی بهتر و هدفمند شدن فعالیت کارگزاران در حوزه ی تورهای ورودی می باشد.

در ادامه این جلسه دفتر خدمات گردشگری ماهور گشت به لحاظ اقدامات اولیه و بستر سازی برای تمرکز بر روی کشور چین، به عنوان مدیریت گروه، گزارشی از فعالیتهای قبلی و پیگیریهای صورت گرفته، ارائه نمود.

همچنین مدیر اقامتگاه بوم گردی هفت یازده نیز در مورد گروههای چینی که دراین واحد اقامت داشتند، تمایلات و خواسته های آنها مطالبی مطرح نمود.

در ادامه این جلسه در خصوص ضرورت تبلیغ و زدودن افکار ایران هراسی، تهیه فیلمهای تبلیغاتی برای معرفی جاذبه های گردشگری، لغو روادید، تبلیغات در فضای مجازی و حضور خبرنگاران و روزنامه نگاران چینی تاکید و تبادل نظر شد.

سپس مقرر شد جلسات بطور مرتب هر هفته تشکیل شود تا ضمن انتقال تجربیات، گزارشی از اقدامات انجام شده ، ارائه شود. ضمناً مقرر شد از راهنمایان مسلط به زبان چینی و واحد های اقامتی که بیشترین پذیرش گردشگران چینی را دارند ، نیز در جهت انتقال تجارب استفاده شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا