از سلسله نشست های فرهنگ سازی و مرور تجربیات معماران پیشکسوت که با هدف بحث و تبادل نظر درباره تجربیات و یافته های علمی و پژوهشی نخبگان معماری استان برگزار می شود، شب گذشته یک گردهمایی باشکوه با حضور استادان دانشگاه، مهندسان عضو سازمان و معماران صاحب نام در دانشگاه فنی شهید صدوقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، در این همایش که به دعوت انجمن صنفی مهندسان معمار برگزارگردید، دکتر سید محمد حسین آیت اللهی متخصص برجسته معماری استان و استاد دانشگاه به ارائه تجربیات خود در این رشته پرداخت.

 وی با برشماری ویژگی های معماری اصیل و بومی یزد، از مصرف بهینه انرژی در اینگونه ساختمانها و پیشگیری از تولید و انتشار گازهای سمی که مهمترین آلوده کننده محیط زیست به شمار می‌آیند، سخن گفت.

در این اجتماع که دکتر سالاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، جمعی از اعضای هیئت مدیره سازمان به اتفاق مهندس فرهمند شهردار جدید یزد، جمعی از دانشجویان و شاگردان استاد و چند تن دیگر از مسئولان نیز حضور داشتند. دکتر آیت اللهی از اجرای موفق طرح خانه خورشید به عنوان نمونه موردی برای استفاده حداکثری از انرژی طبیعی طبیعی و کاهش نزدیک به صفر مصرف انرژی های فسیلی یاد کرد.

 رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از مسئولان امور و کارشناسان در شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خواست طراحی و پیاده سازی و نظارت بر طرحهای در حال اجرا در شهر تاریخی یزد را تحت نظارت دقیق و مستمر قرار دهند تا معماری اصیل و بومی یزد به رونق دیرینه خود بازگردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا