با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و با هدف ارتقای ایمنی در واحدهای تولیدی استان و افزایش آمادگی و پایداری در این حوزه، رزمایش پدافند غیرعامل در کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد برگزار شد.

‌به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، رزمایش پدافند غیرعامل با حضور "‌محمدصادق طهماسبی" مديركل پدافند غيرعامل استاندار‌ی، "‌عباس حیدری" ‌سرپرست فرمانداری یزد،‌ جمعی از مسئولان استان و با همکاری سازمان بسیج کارگری سپاه الغدیر، ‌نیروی انتظامی و دستگاه‌های خدمات رسان استان با هدف کاهش آسیب‌ها و خطرها در مقابل حمله‌های دشمن به واحدهای تولیدی و اقتصادی، ‌ارتقای ایمنی و افزایش آمادگی و پایداری در این حوزه در کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد برگزار شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در این رزمایش گفت: برگزاری این رزمایش ها با هدف بالا بردن سطح آمادگی دستگاه های خدمت رسان و آموزش نیروهای مردمی و جامعه کارگری در مواقع ضروری انجام می شود.
"‌محمدصادق طهماسبی" ادامه داد: عملکرد دستگاه های شرکت کننده در این رزمایش مطلوب بود و لازم است از سازمان بسیج کارگری سپاه الغدیر استان‌، ‌نیروی انتظامی، ‌آتش نشانی، اورژانس، ‌هلال احمر و شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد که در برگزاری این رزمایش نقش موثری داشتند، قدردانی شود.
‌وی افزود: یکی از حوزه های عملکردی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری برگزاری رزمایش است که در هفته نکوداشت پدافند غيرعامل رزمایش های متعدد و متنوعی در حوزه های گوناگون به صورت ستادی، میدانی ‌و دورمیزی در سطح استان و شهرستان ها برگزار شد.
طهماسبی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به رویکرد دشمنان نظام در تهاجم به زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی، ‌حساس و مهم کشور، ایجاد اختلال اقتصادی در عرصه های صنعت و تولید و ضرورت مقابله با تهدیدات احتمالی، انجام رزمایش ‌های پدافند غیرعامل و آموزش های لازم به عوامل مدیریتی و اجرایی در واحدهای تولیدی کشور و استان امری ضروری است.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گفت:‌ سناریوی رزمایش حمله به کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد شامل ۲۰ بند با موضوع بمباران هوایی و آتش سوزی به این واحدهای صنعتی برگزار شد و این رزمایش هم به اداره کل پدافند غیرعامل استانداری یزد و هم به دستگاه های شرکت کننده در مانور ارزیابی خوبی ارائه کرد.
طهماسبی همچنین نقش رسانه های استان را در فرهنگ سازی و آموزش مباحث پدافند غیرعامل مهم و ‌خطیر دانست و ادامه داد: عملکرد رسانه های مکتوب و مجازی استان و صدا و سیمای مرکز یزد در هفته نکوداشت پدافند غيرعامل بسیار خوب بود که لازم است از این روحیه تعامل و كوشش ‌متعهدانه قدردانی کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در پايان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: در آینده شاهد برگزاری مانورها و رزمایش های بیشتری در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل در استان باشیم.
گفتنی است در این رزمايش نیروی انتظامی استان، سازمان بسیج کارگری‌ سپاه الغدیر استان و دستگاه های خدمات و امدادرسان ازجمله اورژانس و فوریت های پزشکی، آتش نشانی، هلال احمر و سازمان آرامستان های شهرداری به ارائه خدمت پرداختند.


بازدید از خط تولید کابل های نوری


همچنین مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، سرپرست فرمانداری یزد و جمعی از مسئولان استان پس از این رزمایش، از خط تولید کابل های نوری کارخانجات شهید قندی یزد بازدید کرد‌ند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا