نجیب الله محمدی با بیان توانمندی های شهرستان مهریز در حوزه دام ، طیور و فراورده های خام دامی ، از این شهرستان به عنوان تولید کننده با ظرفیت بالای فراورده های خام دامی نام برد .

نجیب الله محمدی  شهرستان مهریز را بزرگترین تولید کننده تخم مرغ استان یزد دانست وگفت : شهرستان مهریز با ظرفیت تولید روزانه 28 الی 30 تن تخم مرغ، بزرگترین تولید کننده تخم مرغ استان یزد است .

محمدی با توجه به شروع فصل سرد سال گفت : یکی از دغدغه های اصلی ما در حال حاضر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است . عامل انتشار این بیماری علاوه بر نقش در بهداشت عمومی ، برای طیور صنعتی ، بومی و بلدرچین  بسیار واگیردار و کشنده است . که باید مرغداران تمام تلاش خود را بر رعایت شرایط امنیت زیستی برای جلوگیری از ورود این بیماری به واحدهای پرورشی خود بعمل آورند .

وی در پایان با توجه به نقش طیور بومی در انتشار بیماری آنفلوانزا به شهروندان توصیه نمود : از افراد دوره گرد که اقدام به فروش مرغ بومی غیرمجاز می نمایند ؛ خرید نکنند و در صورت مشاهده اینگونه خودروها و افراد در معابر که اقدام به فروش غیر مجاز طیور می نمایند یا در مواردی که شاهد تلفات غیر عادی در جمعیت طیور بومی خود شدند ؛ مراتب را از طریق شماره 32523060 به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا