استاندار یزد با صدور پیامی فرا رسیدن هفته بیمه سلامت را گرامی داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " محمود زمانی قمی"  در این پیام آورده است:

هفته بيمه سلامت كه به منظور پاسداشت خادمان سلامت و آگاهي مردم عزيز از اقدامات در عرصه پوشش همگاني بيمه برگزار مي شود را ارج مي نهيم.
پيشرفت روز افزون خدمات تشخيصي درماني در دهه¬هاي اخير كه با همت مردم عزيز و جوانان اين مرز و بوم  و در سايه تدبير مسئولين محترم رخ داده، چه از زبان آمار رسمي مراجع بين المللي و يا داخلي و چه از خاطرات مراجعين بر هيچ كس پوشيده نيست.
از ديگر سو استان يزد به مدد همت بلند پزشكان و پيراپزشكان متعهد و متخصص در كل منطقه جنوب شرق و حتي كشور در زمينه ارائه خدمات بهينه بهداشتي درماني زبانزد خاص و عام گرديده است.
در اين ميان زدودن آلام از ذهن و خاطر دردمندان و بيماران وظيفه خداپسندانه اي است كه سازمانهاي بيمه گر بويژه سازمان بيمه سلامت به علت نقش حمايتي دولت محترم و رسالت پوشش همگاني بيمه ملت شريف ايران را به موفقيت بر دوش دارند.
پوشش بيمه اي بالاي 96% از جمعيت استان و حمايت مالي بيمه از طرح تحول نظام سلامت تنها يكي از اقدامات موثر سازمان بيمه سلامت در همراهي با ساير سازمانهاي بيمه گر مي باشد.
در اين ميان برخورداري روستائيان به صورت رايگان و نيز افراد بي بضاعت از بيمه رايگان و نيز ساير افراد فاقد پوشش بيمه با حمايت 50% از طرف دولت محترم از بيمه سلامت قابل تقدير و ارزنده مي باشد.
اما اين تنها رسالت سازمان بيمه سلامت نمي باشد. انتظار مي رود با رشد و توسعه خدمات سلامت در استان، نقش نظارتي اين سازمان چه در بعد فني و چه در بعد علمي روز به روز تقويت شود تا انسجام سازماني ارائه خدمات و استقرار نظام سودمند اقتصاد سلامت به ياري رشد سلامت جامعه بيايد.
گر چه به روز رساني نظام عرضه خدمات در قالب پزشك خانواده و سطح بندي ارائه خدمات كه جزء برنامه كلان استراتژيك ابلاغي مقام معظم رهبري(مدظله العالی) و نيز از الزامات قانون برنامه توسعه پنجم و ششم كماكان مورد انتظار است و به عنوان راه حل اصلي ارتقاء سلامت جامعه و پرداختن به چالشها و مشكلات مالي نظام سلامت مطرح است اما تا آن زمان، تدوين، ابلاغ، اجرا و پايش راهنماهاي باليني و سياستهاي درماني بومي مي تواند تسكيني براي حل مشكلات از سوي سازمان بيمه سلامت به عنوان يكي از بازوان قدرتمند وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشكي باشد.
توفيق روزافزونتان را از خداوند مسئلت دارم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا