در این مراسم که به همت انجمن دوستداران حافظ، شعبه یزد، با حضور انبوه علاقمندان به شعر و ادب پارسی و ارادتمندان این شاعر بزرگ برگزار شد، دکتر عبدالمهدی مستکین، مشاور عالی فرهنگی یونسکو، به سخنرانی پرداخت.

به مناسبت بیستم مهرماه، روز بزرگداشت حافظ، شاعر پرآوازه ایران و جهان، مراسم باشکوهی در شهر جهانی یزد برگزار شد.

در این مراسم که به همت انجمن دوستداران حافظ، شعبه یزد، با حضور انبوه علاقمندان به شعر و ادب پارسی و ارادتمندان این شاعر بزرگ برگزار شد، دکتر عبدالمهدی مستکین، مشاور عالی فرهنگی یونسکو، به سخنرانی پرداخت. وی در این سخنرانی به پنج موهبت حافظانه زیستن پرداخت و چند دیدگاه حافظ را در مورد چگونه زندگی کردن مورد بررسی و بحث قرار داد.

در ابتدای این مراسم محمدرضا کلان رئیس انجمن دوستداران حافظ یزد به حاضران خیرمقدم گفت و ضمن توضیحاتی آغاز رسمی فعالیتهای انجمن را اعلام کرد. در ادامه برنامه ها  که با سخنرانی مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همراه بود، سه تن از شاعران یزد، دکتر سیدمحمود الهام بخش، دکتر مجید پویان و احمدرضا قدیریان به شعرخوانی درباره حافظ پرداختند.

دکلمه شعر و تفأل به دیوان حافظ از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این شاعر و عارف بلندآوازه قرن هشتم هجری بود.

قابل ذکر است که انجمن دوستداران حافظ در یزد به تازگی به ثبت رسیده و این مراسم، نخستین فعالیت رسمی انجمن بود که با همکاری نهادها و ادارات مختلف برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا