شهر تاریخی یزد جایگاه ویژه ای در زمینه گردشگری دارد و ظرفیت های بالقوه بسیاری در استان یزد در زمینه های مختلف گردشگری وجود دارد که آشنایی با این ظرفیت ها امری لازم و ضروری است، لذا در راستای نگاه فرهنگ سازی و اهمیت آموزش در سنین پایین و آشنایی کودکان با  فرهنگ و تمدن غنی این سرزمین، کمیته گردشگری کودک در یزد کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، به مناسبت بزرگداشت روز جهانی کودک جمعه 20 مهرماه این کمیته اولین بافت گردی ویژه کودکان یزدی را برگزار نمود.

این تور بافت گردی که از زندان اسکندر تا مسجد جامع کبیر یزد ،  با هدف آشنایی هر چه بهتر کودکان با آثار و بناهای تاریخی، آداب و رسوم، صنایع دستی ، مشاغل قدیمی و فرهنگ و تمدن بومی موجود در بافت جهانی یزد و به منظور زنده کردن بافت تاریخی و افزایش درآمد مردم محلی برگزار شد و کودکان با گردش درکوچه های بافت جهانی شهر، با ویژگیهای خانه تاریخی ، آب انبار و بادگیر آشنا شدند .

گفتنی است: در این تور کودکان از زورخانه قدیمی در محله فهادان بازدید کردند و ضمن آشنایی با بازیهای محلی با غذای سنتی یزد از آنها پذیرایی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا