مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از تهیه مستند شهر میراث جهانی یزد به چند زبان زنده دنیا و آغار کار فیلمبرداری آن در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "سید مصطفی فاطمی"در این خصوص گفت: یک گروه فیلمسازی با حمایت چند شبکه بزرگ رسانه ای که مخاطبان زیادی در کشورهای مختلف دارند، تصمیم گرفته اند تا مستندی را با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد به منظور نشان دادن ویژگی های اقلیمی تمدنی شهر یزد و آداب و رسوم مردم، هم زیستی مسالمت آمیز ادیان، جاذبه ها و امکانات و قابلیت های گردشگری، خوراکی ها و صنایع دستی، منظرهای شهری و محصولات صنعتی بومی این شهر و مناطق اطراف آن به چند زبان زنده دنیا تولید و آن را به نمایش بگذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه فیلمبرداری این مستند از هفتم مهرماه در برخی از اماکن و بناهای تاریخی شهرجهانی یزد آغاز و تا بیستم مهرماه ادامه دارد، تصریح کرد: در این مستند بیننده با بخشی از زیبایی ها و جاذبه های شهر میراث جهانی یزد و همچنین آداب و رسوم مردمان این دیار آشنا می شود.

این مقام مسئول در ادامه اشاره ای به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد در چهل ‌و‌ یکمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو داشت و عنوان کرد: شهر تاریخی یزد که به دلیل وسعت، یکپارچگی و حفظ اصالت های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی پیش از این نیز نزد صاحبنظران و مردم نقاط مختلفی در جهان شناخته شده بود بیش از پیش مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است: فیلمبرداری بخشی از این مستند چند زبانه که در خصوص معرفی اماکن تاریخی، مشاغل و همزیستی ادیان می باشد در شهرستان های استان در حال انجام است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا