همزمان با روز جهانی کودک، نخستین نشست آموزشی «فلسفه برای کودک» با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز در این کتابخانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه­های عمومی یزد، نخستین جلسه از سلسله نشست‌های دوره آموزشی «فلسفه برای کودک» با هدف ارتقای مهارت‌های تفکر از قبیل تفکر انتقادی، خلاقانه، خودمراقبتی،‌ پرسش‌گری، مهارت خوب شنیدن، مهارت گفتگوی منطقی و مهارت‌های اخلاقی و تصمیم‌گیری در کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری مهریز برگزار شد.

در این نشست‌ها که قرار است به صورت هفتگی در کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری مهریز برگزار شود، توانایی خوب دیدن، درست گوش دادن و احترام به نظرات و انتقادات دیگران برای کودکان حاضر تبیین می‌شود.

«قصه‌گویی» نوشته زهره پریرخ، عنوان کتابی است که مباحث آن توسط ایمان مطهری‌نیا، کتابدار مهریزی و مدرس این دوره به مخاطبان 8 تا 11 ساله دوره ارائه می‌شود.

در سلسله نشست‌های «فلسفه برای کودک» (فبک) کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری مهریز، از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود سئوالات خود از محتوای کتاب «قصه‌گویی» را مطرح کرده و با تسهیل­گری کتابداران، به بیان نظرات خود بپردازند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا