محمد زاده رحمانی در نشست با رییس و کارکنان اداره پست گفت: با به روز شدن خدماتی که پست به شهروندان ارائه می دهد ، پیشرفت تکنولوژی از ارزش و اهمیت کار این نهاد کم نکرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ محمد زاده رحمانی فرماندار بافق صبح روز سه شنبه 17 مهرماه به مناسبت روز جهانی پست با حضور در اداره پست شهرستان ضمن تبریک این روز و بازدید از بخش های مختلف با رییس و کارکنان این اداره دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدا وحید کریمی فرد رئیس اداره پست شهرستان ضمن تشکر از حضور فرماندار بافق و اعضای همراه به شرح مختصری از اقدامات انجام گرفته در این اداره پرداخت و گفت: اداره پست شهرستان بافق دارای 7 نیرو می باشد که بصورت مستقیم قرارداد و مشغول به کار هستند، 13 دفتر ای سی تی روستایی با اداره پست همکاری می کنند،7 پیمانکار خطوط برای ارسال نامه و توزیع روستایی نیز فعال هستند.

وی یکی از دستاوردها ی مهم شرکت ملی پست را سامانه همراه نامه رسان عنوان کرد و افزود: پیش از این مرسوله ای که تحویل گیرنده داده شود باید در دفتر نامه رسان ثبت و بایگانی می شد که این امر هزینه هایی نیز داشت،اما با در اختیار قرار گرفتن این سامانه مرسولات ثبتی وارد سیستم شده و موقع تحویل تنها از گیرنده امضاء گرفته می شود که در سامانه نیز قابل پیگیری می باشد.

در ادامه فرماندار بافق در سخنانی کوتاه اداره پست را یکی از پرمشغله ترین ادارات به جهت انتقال ارتباطات دانست و گفت: در گذشته احساس می شد هر چه کشورها پیشرفت کنند و با وجود تکنولوژی و فناوری اطلاعات کاربرد اداره پست کمتر شود اما با توجه به سرانه استفاده از آن درکشورهای توسعه یافته نشان داد که با پیشرفت جامعه از ارزش پست کاسته نمی شود.

وی با اشاره به راه های تبادل اطلاعات و برقراری ارتباط  در 400 سال گذشته همچون ایجاد آتش و دود و بعد استفاده از چاپار و احداث چاپار خانه ها، ایرانیان را بنیانگذار این امر دانست.

زاده رحمانی در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای پرسنل خدوم اداره پست اظهار امیدواری کرد تا در آینده شاهد  افزایش کاربری این مجموعه در کشور باشیم.

عکس: محمود تقی زاده بافقی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا