مهدی رنجبر بافقی

وقتی عنوان یک خبر به نقل از آقای تابش که هشدار داده بود“شرکت‌های معدنی در شرایط امروز ارزی ، درآمدهایشان چند برابر شده پس باید جبران خسارت کم‌کاریشان را بدهند و گفته بود مجوزهای معدنی رانتی را حذف کنید” را خواندم با خود گفتم چند سؤال در همین زمینه از ایشان داشته باشم:

۱- عضو شورای معادن استان: با چه استدلال، منطق ، قانون و مجوزی غصب و جابجایی خلاف قانون صدها میلیون تن از پهنه ها و محدوده های مکشوفه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق در اراضی حوزه جغرافیایی بافق توسط اردکان صورت گرفته است؟
۲- جناب اقای تابش: مسببین و عاملین این عمل ظالمانه و شرم آور عمدی یا سهوی چه کسانی هستند که اثار و تبعات آن تا کنون برای مردم شریف بافق ادامه داشته و دارد؟
۳- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ؛ عوارض و عایدات معادن در استان چگونه جذب و تخصیص یافته است؟
۴- آقای قانون گذار: قطب شمال و جنوب صنعتی و معدنی استان چگونه به وجود امده است؟ چرا اردکان در تمامی جوانب زیرساختی،صنعتی، معدنی و عمرانی وغیره به شهرستانی به شدت برخوردار تبدیل شده است و شهرستانهای دیگر استان همچنان کمتر توسعه یافته و محروم مانده اند؟
۵- مسئول تحقیق و تفحص معادن و صنایع استان یزد در مجلس شورای اسلامی آیا در نوشته‌ها و اظهارنظرهای در گزارش تحقیق و تفحص اخیرتان از معادن و صنایع استان حد انصاف، عدالت، قانون مداری و وجدان را مد نظر داشته اید؟
۶- نماینده مردم شریف اردکان در مجلس: آیا منشا رانتها و مافیاهای معدنی و فولادی از همین موضوعات حاصل نمی شود؟گردانندگان پشت پرده این رانتها و مافیاهای مخوف چه کسانی هستند؟
۷- با سابقه ترین ناظر قانون در مجلس: جبران عقب ماندگی و خسارتهای عظمای این بی عدالت، قانون گریزی و تبعیضات ناروا در موارد مذکور که به مردم شهرستانهای محروم و نجیب استان به خصوص بافق تحمیل شده است را چه کسانی برعهده می گیرند؟

جناب آقای تابش در پایان مردم نجیب شهرستانهای محرم استان همواره مشتاقند بدانند که چه کسانی یا شهرستاتی منشاء این بی عدالتی، ظلم، قانون گریزی ، استثمار و خودکامگی در استان دارالعباده هستند؟ توصیه می شود در این موارد تحقیق و بررسی کرده و نتیجه آن را در اختیار اذهان عمومی قرار دهید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا