حضرت آیت الله اعرافی با تاکید مجدد بر استقلال حوزه انتخابیه میبد، گفت: شهرستان میبد باید به تنهایی یک نماینده در مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه ۱۶ شهریور این شهر، اظهار داشت: در مورد حوزه های انتخابیه در استان یزد، قرار بر افزودن دو نماینده به مجموع نمایندگان استان بود که این اتفاق افتاد و این به نوعی مطالبه کل مردم استان بود که بعد از سال های سال تحقق یافت.

حضرت آیت الله اعرافی در عین حال اظهار داشت: ولی ما منطقی داریم که بر مبنای آن، نباید شهرهای با فاصله جمعیتی را به شهر بزرگتری اضافه کرد، و این موضوع را برای خودمان نیز نمی گوییم.

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور افزود: به غیر از شهرستان یزد در استان، دو شهرستان با جمعیت بالا وجود دارد و شهرستان‌های دیگر نیز با همه احترام و بزرگی و منزلتی که برایشان قائلیم، جمعیت کمتری دارند، و ترکیب شهری با جمعیت کمتر، با شهری که جمعیت بالاتری دارد، ذاتش بی عدالتی در حق شهرهای کم جمعیت است، چون احتمالش بسیار کم است که این شهرها بتوانند نماینده بومی داشته باشند.

حضرت آیت الله اعرافی خاطر نشان کرد: امروز عدالت اقتضاء می کند، که میبد با جمعیتی بالاتر از ۱۰۰ هزار نفر و الحاق ندوشن و تاسیس بخش های جدید و با صنعت و میراث تاریخی عظیمی که دارد، باید به تنهایی یک نماینده در مجلس داشته باشد و این را مردم میبد هم تاکید دارند.

شایان ذکر است این اولین بار نیست که حضرت آیت الله اعرافی بر استقلال حوزه انتخابیه میبد تاکید می کنند، و پیش از این در جلسات مختلف از جمله جلسه شورای اداری شهرستان با حضور مسئولین استان نیز بر این مهم را مطالبه نموده و خاطر نشان ساخته بودند: اولویت مهم و مورد مطالبه ما، داشتن نماینده مستقل برای حوزه انتخابیه میبد می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا