دامداران بخش خورمیز سفلی ، برای پرورش موفق دام و جلوگیری از ضرر اقتصادی با روش های کنترل بیماری های مشترک آشنا شدند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد : طی دوره آموزشی با عنوان " مبارزه با بیماری ها ، بهداشت ، و قرنطینه " به سرپرستی رئیس شبکه دامپزشکی مهریز ، دامداران بخش خورمیز سفلی با روش های پیشگیری از بروز بیماری های مشترک آشنا شدند .

نجیب الله محمدی گفت : با توجه به آنکه آموزش و آگاهی بخشی به دامداران می تواند نقش مؤثر در پرورش موفق دام داشته باشد ؛ لذا برگزاری این دوره های آموزشی در خصوص بیماری های مشترک می تواند نقش بسزایی در پیشگیری از بروز بیماری و جلوگیری صدمه اقتصادی به دامداران و چرخه اقتصادی جامعه ایفا کند .

محمدی تصریح کرد : اهمیت برگزاری این دوره های آموزشی ، آگاه کردن دامداران از مؤثرین ترین راهکارها در پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد .

وی افزود : مهمترین مطالب بیان شده در این دوره آموزشی ، مطالبی در باب بیماری های مشترک و اهمیت رعایت بهداشت و اصول قرنطینه ای در پیشگیری از بیماری ها بوده است .

رئیس شبکه دامپزشکی مهریز ، رعایت اصول بهداشتی در اماکن دامداری و همچنین توجه به ورود و خروج اصولی دام مبنی بر کسب مجوز و رعایت اصول قرنطینه ای را دو عامل مهم در پیشگیری از بیماری های مشترک عنوان کرد ؛ و رعایت این موارد را به دامداران توصیه نمود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا