در جلسه ای که با حضور معاون شبکه دامپزشکی میبد ، ناظر شرعی کشتارگاه دام ، سرپرست خانه بهداشت و امام جماعت مهمانشر افغان اباد میبد برگزار گردید ؛ در خصوص سنت حسنه قربانی عید قربان و مسائل بهداشتی و شرعی پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد : عباسعلی سلیمی گفت : در روز عید سعید قربان کشتارگاه دام میبد ، از ساعت 6 لغایت 13 جهت انجام خدمات قربانی دام باز بوده و ضمن نظارت شرعی و بهداشتی توسط ناظرین مربوطه ، کلیه خدمات بصورت رایگان در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد .

وی اظهار کرد : تمهیدات لازم جهت اجرای بهتر سنت حسنه قربانی از جمله حضور ناظر شرعی در کشتارگاه برای نظارت دقیق بر ذبح شرعی دام و انجام سایر اعمال مربوطه از جمله قرائت دعای قربانی و همچنین ناظرین بهداشتی برای نظارت بر کشتار دام قبل ، حین و بعد از ذبح دام برای اطمینان از سلامت گوشت قربانی اندشیده شده است .

سلیمی تصریح کرد : با توجه به لزوم رعایت بهداشت و نظارت شرعی و بهداشتی ، و همچنین ارائه خدمات رایگان کشتار دام در روز عید سعید قربان از تمامی همشهریان محترم تقاضا می گردد تا نسبت به کشتار دام های قربانی خود در کشتارگاه دام اقدام نمایند .

نامبرده با اشاره به هدایت بیش از 150 راس دام به کشتارگاه در سال گذشته بعنوان اولین سال اجرای طرح هدایت دام به کشتارگاه ، ابراز امیدواری کرد که با همکاری امام جماعت و تبلیغات بیشتر ، امسال این طرح بهتر از قبل اجرا شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا