استاندار یزد در نشست بررسی مسائل و مشکلات پنج شهرستان استان با تاکید بر افزایش ارتباط میان دولت، نخبگان و مردم گفت: لازم است با خدمت صادقانه به مردم اعتماد و امید به آینده را در جامعه افزایش دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،عصر جمعه ۲۶ مرداد ماه نشست بررسی مسائل و مشکلات پنج شهرستان ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز به ریاست استاندار یزد و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده مردم پنج شهرستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بهاباد و فرمانداران این پنج شهرستان در فرمانداری بهاباد برگزار شد.
استاندار ‌یزد در این نشست ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی، بیان کرد: انقلاب اسلامی امروز در چهلمین سال پیروزی به برکت خون شهدا ‌و از خودگذشتگی های ایثارگران، آزادگان و جانبازان به درخت پر ثمری تبدیل شده است که همه ما وظیفه داریم از این انقلاب و دستاوردهای آن با تمام وجود دفاع کنیم.
"‌محمود زمانی قمی"‌ با تأکید بر افزایش ارتباط میان دولت، نخبگان و مردم ادامه داد: لازم است با خدمت صادقانه به مردم، اعتماد و امید به آینده را در جامعه افزایش دهیم.
وی افزود: بدون شک بدیل انقلاب اسلامی حکومتی ‌ضد دین، ‌ضد مردم و ناپاک است و نباید اجازه دهیم بدخواهان جمهوری اسلامی ایران به اهداف خود دست یابند.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: ‌روح حاکم بر انقلاب اسلامی و تاکید همیشگی حضرت امام رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری بر رسیدگی به مستضعفان و امور مناطق محروم کشور بوده است.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: به معاونان، مدیران کل و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد‌ه ام که رسیدگی به مسائل مناطق محروم و کمتر برخوردار استان را در اولویت وظایف کاری خود قرار دهند و اعتقاد دارم حضور مدیران در این مناطق که بعضاً از مرکز استان نیز فاصله دارند به ارتباط بیشتر بین مردم و مسئولان کمک می کند.


ضرورت واگذاری امور به جوانان


زمانی قمی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از ظرفیت نیروی جوانی و جوانان در امور اجرایی تاکید و بیان کرد: همچنین ‌باید از مشاوره و دیدگاه‌های جوانان در امور مختلف کشور و استان استفاده کنیم.
استاندار یزد در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از همراهی امام جمعه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، این دو را از افراد مردمی و پیگیر منطقه دانست و ‌گفت: "رسیدگی به مشکلات مردم و پیگیری جدی مسائل مربوط به منطقه از جمله ویژگی‌های امام جمعه محترم و نماینده محترم مردم پنج شهرستان در مجلس شورای اسلامی است."‌


سهم اعتبارات ملی برای شهرستان های کمتر برخوردار استان افزایش یابد


نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شور‌ای اسلامی نیز در این نشست به محرومیت های این پنج شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: لازم است پروژه های ملی برای این شهرستان ها تعریف شود، اعتبارات مربوط به این پروژه ها در بودجه سال ۹۸ تصویب گردد‌ و سهم این اعتبارات برای شهرستان های کمتر برخوردار استان افزایش یابد.
"‌محمدرضا صباغیان" ادامه داد: هرکدام از شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز دارای پتانسیل هایی در حوزه های مختلف است که باید این ظرفیت ها احصا شوند و با برنامه‌ریزی، همراهی و همکاری تمام دستگاه‌ها بستر رشد و توسعه این شهرستان ها فراهم گردد.
گفتنی است در ادامه این نشست فرمانداران پنج شهرستان استان به بیان مسائل و نیازهای شهرستان های تحت مسئولیت خود پرداختند که از آن جمله می توان به احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی بهاباد،‌ تامین زمین برای احداث کارخانه ساخت واگن سازی در شهرستان بافق، اجرای شبکه فاضلاب شهری در شهرستان خاتم، تامین اعتبار برای کمربندی ابرکوه و ساماندهی و روشنایی محور سنتو مهریز و زیرگذر تنگ چنار در این شهرستان اشاره کرد.../../../../media/news_gal/file_156513.jpeg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا