سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توافق برجام و پایبند بودن کشورمان به این توافق گفت: اتریش به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در سال 2018 میلادی تلاش می کند تا ایران بتواند هر چه بیشتر از مزایای این توافق بهره مند شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " اشتفان شولتز " در دیدار با استاندار و مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری این استان افزود: جمهوری اسلامی ایران از حق غیرقابل انکار در برجام برخوردار است و می تواند از مزایای حاصل از آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه اتریش در شرایط خروج آمریکا از برجام در کنار ایران است؛ توانمندها و ظرفیت نیروی انسانی کشورش را یادآور شد و گفت: اتریش از این جهت جزء 15 کشور برتر اقتصادی دنیاست .

وی تمرکز روی انرژی های تجدید پذیر و خورشیدی و تجربه بالا در صنعت گردشگری را از دیگر ظرفیت های اتریش توصیف کرد و گفت: تاکید خاص کشورم روی برقراری امنیت تامین منابع آبی است.

وی تکثرگرایی و همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف را از ظرفیت های جذاب استان یزد برشمرد و گفت: به عمق فرهنگ و تاریخ یزد آشناهستم و وجود روحیه تلاشگری و سخت کوشی مردمان یزد، فرصت های پیشرفت را پیش روی این استان نهاده است.

وی با قدردانی از مهمانوازی مقامات یزدی، هدف از سفر خود به یزد را سفرهای استانی به مهمترین استان های ایران برشمرد و گفت: با این سفر می خواهیم نشان دهیم اراده و عزم اتریش و اتحادیه اروپا، همکاری و گسترش روابط و دو طرف  است.

رایزن بازرگانی سفارت اتریش در ایران هم با بیان اینکه فعالیت اقتصادی در بازار ایران، جذاب است گفت: تاریخ یزد بیانگر آن است که مردم این منطقه در شرایط سخت توانسته اند با خلاقیت و هنر خود، کارهای زیادی را در استفاده از طبیعت و تأمین آب یا طراحی بادگیرها انجام دهند.

" کریستف گراب مایر" اظهار داشت: یزد می تواند الگویی تاریخی برای استفاده شرکتهای اتریشی و یزدی در استفاده از خلاقیت و توانایی در رسیدن به اهداف تعیین شده باشد و این دستاوردها به اتحادیه اروپا هم معرفی شود.

این مقام اتریشی با اشاره به ظرفیت های طبیعی استان یزد در انرژی های تجدیدپذیر و خورشیدی در کنار حمایت های مطلوب دولتی و قوانین مدرن سرمایه گذاری، اظهار داشت: در انرژی خورشیدی، تجربه موفقی در یزد داشته ایم و در انتقال آب هم می توانیم کار در این استان را با نگاه به منافع مردم و مصرف کنندگان به عنوان یک الگو دنبال کنیم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم همکاری تجاری و اقتصادی ایران و اتریش را دیرینه خواند و  گفت: یادداشت تفاهم همکاری متعددی در حوزه های مختلف بین این دو کشور به امضاء رسیده است و مقامات دو طرف سفرهایی به کشورهای طرف مقابل داشته اند.

"علی نمازی " قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران را مترقی ترین قوانین حوزه اقتصادی برشمرد و افزود: در حال حاضر یک سرمایه گذار اتریشی در زمینه احداث نیروگاه برق خورشیدی در یزد با 10 مگاوات در حال فعالیت است که به زودی این واحد به بهره برداری می رسد و اخیرا مجوز احداث نیروگاه 10 مگاواتی دیگر برای سرمایه گذاران این کشور اخذ شده است.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد از تهیه لوح فشرده پتانسیل ها، ظرفیت ها و مشوق های سرمایه گذاری استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: سفر سفیر اتریش به یزد موجب هدایت سرمایه های مستقیم این کشور به ایران و یزد شود.

 

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا