مدیر کل آموزش و پرورش استان با دکتر یعقوبی معاون نظارت و هماهنگی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، این دیدار به منظور  بررسی وضعیت پروژه های در حال انجام آموزش و پرورش استان و همچنین پروژه های مورد نیاز استان در بخش ساخت مدرسه انجام شد.

"وحید یعقوبی" معاون نظارت و هماهنگی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ضمن سپاس و قدردانی از تلاشهای استان در پوشش تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی به بررسی روند پروژه های عمرانی آموزش و پرورش استان پرداخت.

 وی اظهار امیدواری کرد با تلاش مجموعه نهادهای ذیربط  استان از جمله استانداری یزد  ، اداره کل نوسازی و  اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی  اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه آموزشگاه 12 کلاسه قدس  ناحیه دو یزد و پروژه آموزشگاه 12 کلاسه شهرستان مهریز فراهم گردد تا در ابتدای مهر 97 شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

در  این دیدار ، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز اظهار امیدواری کرد: با تلاش و پیگیری مسوولین استان و اختصاص اعتبار مورد نیاز ،بزودی پروژه های دبستان قدس و مدرسه مهریز تکمیل و در مهرماه 97 پذیرای دانش آموزان خواهد بود.

"عباسعلی دانافر"با اشاره به ریشه های فرهنگی مردم یزد در پذیرش مهاجرین ، از غنای فرهنگی یزد و مردم یزد به عنوان پشتوانه ای در پذیرش مهاجرین و تاثیرگذاری مثبت بر روی آنان سخن گفت.

وی اعلام کرد در استان یزد در بیش از 600 آموزشگاه دانش آموزان اتباع خارجی در کنار دانش آموزان ایرانی حضور دارند و این امر نشان می دهد که بحث تفکیک دانش آموزان در استان یزد وجود ندارد.

دانافر گفت : مدارس صد درصد دانش آموز اتباع خارجی استان ، در مناطقی وجود دارد که محل زندگی دانش آموزان اتباع خارجی و خانواده های آنهاست و مسوولین استان با بررسی شرایط دقیق استان و کارشناسی موضوع ، به این تصمیم مبادرت نموده اند.

در ادامه جلسه نیاز های استان به ساخت مدارس جدید مورد بررسی قرار گرفت و منطقه زارچ به عنوان اولویت استان جهت ساخت یک آموزشگاه 12 کلاسه مورد تایید و تاکید قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا