مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از دیدار وگفتگو با مدیرکل آموزش و پرورش این استان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد ، افضلی  هدف از این دیدار را بررسی راهکارهای اجرایی گسترش سطح تعاملات و همکاری ها میان دو دستگاه عنوان نمود.

در ابتدای این دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد با اشاره به اجرای طرح ایران مهارت ویژه دانش آموزان ازمهرماه سال جاری،این طرح را در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش آموزش های مهارتی و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در سطح جامعه بویژه دانش آموزان مهم ارزیابی نمودند.

افضلی از آمادگی این اداره کل در راستای ایجاد نگرش کارآفرینانه در دانش آموزان با هدف پرورش افراد کارآفرین با ارائه آموزش کارآفرینی در مدارس و هنرستان های کاردانش سطح استان خبر داد و گفت: اگر بخواهیم تغییرات اساسی در فکر ونگرش جامعه نسبت به مهارت آموزی ایجاد شود باید این تغییرات را در سطح مدارس و در بین دانش آموزان دنبال کنیم.

در ادامه عباسعلی دانا فر مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به جهت تعامل و همکاری موثر با این اداره کل در راستای ارائه آموزش های مهارتی به دانش آموزان به افزایش نرخ بیکاری در بین فارغ اتحصیلان دانشگاهی اشاره وگفتند: دانش آموختگان هنرستانها بعد از فراغت از تحصیل جذب بازار کار می شوند .

دانا فر آموزش های مهارتی را راهکاری مناسب و موثر در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان دانست و خواستار توسعه و توجه ویژه به آموزش های مهارتی در سطح استان شد.

این گزارش می افزاید بررسی راهکار های اجرایی در راستای کیفیت بخشی بیش از پیش به آموزش های مهارتی در سطح هنرستان ها ، بررسی نحوه تکمیل فرم آزمونهای پایان دوره هنرجویان کارودانش ، جذب مربیان و نحوه اجرای طرح ایران مهارت از جمله موضوعات مهم بود  که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

گفتنی است: شناسایی استعدادهای دانش آموزان پایه هفتم تا نهم متوسطه اول از اهداف طرح ایران مهارت است و آموزش مهارت‌ها در قالب طرح ایران مهارت کمک می‌کند تا دانش آموزان توانایی‌های خود را بهتر بشناسند و در مسیر استعداد خود گام بردارند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا