سومین جلسه ستاد مديريت مصرف استان در سال 97 با حضور مدیران عامل، معاونان، مدیران و کارشناسان شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزيع برق یزد برگزار شد.

در این نشست محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با بیان این‌که در حال حاضر انرژی برق با زندگی روزمره مردم عجین شده است؛ اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه صنعت برق استان این است که در گرمای بی‌سابقه تابستان سال جاری و پیک‌بار مصرف مردم آسیب نبینند.

وی با اشاره به این‌که پیک برق کشور در تاریخ 20 تیرماه از 57 هزار مگاوات گذشت؛ افزود: پیک نیاز مصرف استان یزد نیز از 1500 مگاوات پیشی گرفته است و پیش‌بینی می‌شود این روند تا نیمه مردادماه ادامه داشته باشد.

مهندس صباغزادگان میزان کل انرژی مدیریت‌شده را 17 هزار و 760 مگاوات ساعت عنوان و تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی بر اعمال مدیریت بر خاموشی‌ها بر مشترکان صنعتی و مردم صورت گرفته است تا با کمترین تنش تابستان سال جاری را سپری کنند.

محمدرضا صحتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز در این جلسه با بیان این‌که صنعت برق استان در طول 10 سال اخیر با کمترین خاموشی کارنامه درخشانی داشته است؛ افزود: خاموشی‌ها با برنامه‌ریزی‌ از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان اعمال شد تا مشترکان کمترین آسیب را ببینند.

وی از مردم استان یزد خواست تنها با 10 درصد صرفه‌جویی در ساعات اوج مصرف 12 تا 16 و 20 تا 24 صنعت برق را در تامین برق مطمئن همراهی کنند.

فاطمه زارع رئیس گروه مديريت مصرف برق منطقه‌ای يزد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از پیک‌بار استان و پیک‌سایی تابستان 97، اظهار داشت: پیک‌بار مصرف انرژی الکتریکی در سال گذشته ۱۴۰۸ مگاوات بوده است که پیش‌بینی می‌شد با ورود صنایع جدید به مدار، در تابستان ۹۷ با رشد بیش از ۱6 روبرو شویم که تا کنون با مدیریت مصرف این رشد به 7 درصد رسید.

وی با قدردانی از همکاری صنایع در بحث مدیریت مصرف، تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار و همکاری و هماهنگی با مشترکین در ساعات اوج بار مدیریت بار بسیار خوبی انجام‌شده و حداکثر این همکاری 320 مگاوات بوده است.

زارع طرح کاهش یا قطع بار برنامه‌ریزی‌شده، ذخیره عملیاتی و مولد صنایع را از طرح‌های مدیریت بار در تابستان سال جاری برشمرد و گفت: با مبادله تفاهم‌نامه‌های پاسخگویی بار در طرح کاهش یا قطع بار برنامه‌ریزی‌شده پتانسیل 100 تا 175 مگاوات، ذخیره عملیاتی 85 تا 150 مگاوات و مولد صنایع 25 مگاوات مدیریت و کاهش بار داشتیم.

در ادامه این جلسه نیز محمد فراتی مدیر دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اقدامات شرکت توزیع نیروی برق را برای مدیریت بار با برنامه‌ریزی روزانه قطع بار، اعمال خاموشی با برنامه و استفاده از پتانسیل صنایع محدوده این شرکت را تشریح کرد.

در پایان سیدمحمود حیدری کارشناس مسئول آمار و طراحی دیاگرام‌ها شرکت برق منطقه‌ای یزد به تشریح برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده در حوزه مدیریت بار اعم از ذخیره عملیاتی و هماهنگی با صنایع بزرگ بررسی نمودار روزانه مصرف استان و تحلیل وضعیت پیک و مدیریت بار و هماهنگی انجام‌شده با شرکت توزیع را ارائه کرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا