استاندار یزد در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با اشاره به اینکه در حال حاضر در شرایط ویژه ای قرار داریم، تاکید کرد:‌ رفع مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی با تلاش شبانه‌روزی مسئولان، همراهی مردم و بسیج عمومی تحقق می یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شامگاه پنجشنبه ۲۸ تیرماه همایش گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن با حضور "محمود زمانی قمی" استاندار یزد، "مجتبی خسروتاج" معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت، "سید‌حمید کلانتری" معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "‌علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "‌سیدمحمدرضا مرتضوی" دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت کشور، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان استان در پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.
‌استاندار یزد در این مراسم از برگزاری جلسات متعدد بین مسئولان و مدیریت ارشد استان یزد و بخش صنعت و معدن استان خبر داد و گفت: نشست هایی ‌همراه با گفت‌و‌گوی رودررو با صنعتگران و فعالان بخش خصوصی در استان انجام شده و بلافاصله مطالب بیان شده در این جلسات با بانک‌ها و دستگاه های مربوطه پیگیری گردیده است.
"‌محمود زمانی قمی" ادامه داد: با پیگیری‌های صورت‌ گرفته، مقرر شد ‌که در راستای رفع مشکلات صنایع و تولیدکنندگان استان در زمینه خدمات بانکی، نماینده‌ای از استان با بانک مرکزی در این زمینه ‌ارتباط برقرار کند.
استاندار یزد با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، کشور با شرایط متفاوتی روبروست، خاطرنشان کرد: قطعا ما امسال همانند سال قبل نمی‌توانیم عمل کنیم و هم بخش خصوصی عزم خود را جزم کرده و هم خانواده دولت تکلیف جدی‌تری بر دوش دارد.
زمانی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌قمی با اشاره به اینکه اکثریت فعالان بخش خصوصی با وجود تمام مشکلاتی که با آن روبرو هستند، ‌همه تلاش خود را برای توسعه و بهبود وضعیت تولید به کار می‌بندند، ‌افزود: دولت هم باید در راستای عمل به تکالیف سنگینی که بر دوش دارد تمام تلاش خود را به کار بندد.
وی ادامه داد: همه ما باید بسیج شویم و بخش خصوصی، کارآفرین، صنعت و معدن استان را حمایت کنیم و یاری رسانیم تا جلوی مشکلاتی که وجود دارد را گرفته و زمینه پیشرفت هرچه بیشتر این بخش و در ادامه توسعه استان را فراهم نماییم.
عالی ترین مقام اجرایی استان تصریح کرد: عزم خود را جزم کرده‌ایم که برنامه‌های بدخواهان این کشور و انقلاب را به هم بریزیم و نگذاریم به اهدافی که برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته‌اند، برسند.
‌زمانی قمی با تاکید براینکه مجموعه دولت در استان یزد با تمام تلاش و وجود در راستای رفع مشکلات استان به ویژه در حوزه اقتصادی در حال فعالیت است، گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفته و جلسات مختلفی برگزار شده است و این نشست ها با جدیت ادامه دارد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نتیجه چنین فعالیت‌ها و تلاش‌هایی باید در مرحله عمل مشاهده شود و لازم است که با تمام توان در راستای رفع مشکلات، اقدامات لازم ‌انجام شود تا شاهد دستاوردهای خوبی در این حوزه باشیم زیرا اعتقاد داریم رفع مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصاد با تلاش شبانه روزی مسئولان، همراهی مردم ‌و بسیج عمومی تحقق می یابد.
‌گفتنی است در پایان این مراسم از ۲۲ واحد صنعتی و معدنی برتر استان با اهدای تندیس همایش و لوح تقدیر، تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا