مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت : مدیران اجرایی در آموزش و پرورش مسئولیت بسیار بزرگ و تاثیر گذاری بر حوزه تعلیم و تربیت دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " عباسعلی دانافر" روز چهارشنبه در نخستین گردهمایی روسای آموزش و پرورش شهرستانها، مناطق و نواحی استان که در پژوهشکده تعلیم و تربیت تالار فرهنگیان یزد برگزار شد اظهار داشت : این گردهمایی مهم ترین جریان تصمیم گیری و ایجاد وحدت رویه در تصمیم سازی های آموزش و پرورش است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بر اجرای طرح تدبیر و تعالی در مدارس استان تاکید کرد و افزود : این برنامه با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاه تعالی بخش، مدرسه محور، مشارکت جو و کیفیت مدار در مدارس انجام می شود و طی آن تلاش می شود تا مدیران مدارس با ایجاد خلاقیت و نوآوری و اعمال روش هایی نوین و مطابق با فناوری روز در راستای تعالی وضع مطلوب تلاش کنند.

دانافر تصریح کرد: طرح تدبیر به مدیران مدارس کمک می کند تا با رویکرد بهبود مستمر فرآیندها، با مشارکت عوامل انسانی و براساس اهداف، سیاست ها، مقررات و شاخص های آموزش و پرورش ، نسبت به تدوین برنامه سالانه متناسب با نیازهای مدرسه اقدام کنند و با اجرای برنامه توسط ارکان مختلف مدرسه همراه با ارزیابی مداوم، وضعیت عملکرد مدرسه را بهبود بخشند.

وی در ادامه گفت: این برنامه، اداره و رهبری آموزشی مدرسه در همه ابعاد آن و ارتقای کیفیت آموزشی مدارس را هدف قرارداده و براساس اجرای برنامه  تعالی مدیریت مدرسه، آموزش و پرورش به سیستم آموزشی پاسخگو سوق پیدا خواهد داد.

این مقام مسئول در ادامه از برگزاری اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی در استان یزد خبرداد و افزود : این همایش در قالب مقاله ، قصه گویی ، فیلم کوتاه، عکس ،آواها و نواهای بومی محلی، دکلمه خوانی در30 آبان و یکم آذر ماه برگزار می شود.

دانافر افزود: محورهای همایش هویت، رشد و تعالی همه جانبه اوان کودکی، بررسی و آسیب شناسی وضعیت موجود هویت و فرآیند هویت یابی کودکان ایران اسلامی در آموزش و پرورش پیش دبستانی ،بازنمایی هویت اسلامی ایرانی کودکان در رسانه ها ، سینما و فناوری های دیجیتال ارتباطی و اطلاعات می باشد.

وی همچنین به اجرای طرح آموزشی آموزگاران پایه جهت کسب مهارت های ویژه تربیت بدنی ویژه اموزگاران اول تا سوم اشاره کرد و افزود :این طرح به منظور اجرای کیفی برنامه های تربیت بدنی با اولویت مدارس دخترانه  برگزار می گردد.

" عباسعلی دانافر" افزود : اجرای این طرح نه تنها باعث افزایش فعالیت های حرکتی در سنین رشد و سواد حرکتی می گردد، بلکه به شادابی و نشاط آموزگاران پایه نیز می انجامد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه این گردهمایی افزود : آموزش و پرورش دارای مخاطبان زیادی است و ما مسئولیم تا رضایت همه افراد را جلب کنیم و این تنها از طریق انجام وظیفه و صداقت فراهم می شود.

دانافر خطاب به روسا ادارات و معاونین آموزش و پرورش تاکید کرد : شفافیت، صرفه جویی، نظارت، اولویت مدار بودن و ایجاد اعتماد به کارکنان را سرلوحه کار های خود قرار دهید .

در این گردهمایی یک روزه معاونین اداره کل و  روسای ادارات شهرستانها ، مناطق ونواحی به بیان نقطه نظرات و تشریح مباحث جاری پرداختند.

گفتنی است انسداد سواد آموزی، ممنوعیت آزمون های ورودی ، ساماندهی نیروی انسانی، مسائل مربوط به بازنشستگان، برپا داشتن نماز در مدارس به بهترین وجه ممکن ، مدیریت اقتضایی ، بحث مدرسان انجمن اولیاء و مربیان،مسائل مربوط به ثبت نام دانش آموزان، تجهیز و تعمیر و آماده سازی مدارس از دیگر مباحث مورد بحث در این گردهمایی یک روزه بود.

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا