استاندار یزد در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه با سخنرانی تنها نمی توان در برابر تحریم‌ها مقاومت کرد بر رسیدگی جدی مسئولان به امور زندگی مردم تاکید نمود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، هشتمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری عصر سه‌شنبه ۱۹ تیرماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار ‌یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، ائمه جمعه ‌شهرستان های استان، فرمانداران و اعضای این ستاد در تالار کوثر استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست با تأکید بر لزوم استحکام بخشی سنگرهای اقتصادی استان در مقابل تحریم ها، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی ، تعطیلی بلند مدت یا استراحت تابستانی مدیران مفهومی ندارد و با مدیرانی از این نمونه برخورد خواهد شد تا از این شرایط عبور کنیم.
"‌محمود زمانی قمی‌" با تأکید بر ضرورت رسیدگی جدی مسئولان به امور زندگی مردم و جامعه بیان کرد: اقتصاد مقاومتی، ابزار پرداختن به مشکلات اقتصادی، اشتغال و بازار است و مدیران باید به این شناخت برسند.
وی ادامه داد: با سخنرانی نمی توان در برابر تحریم ها مقاومت کرد بلکه باید آنقدر خود را محکم کنیم تا بتوانیم با تکانه های اقتصادی برخورد نماییم.
استاندار یزد با اشاره به اذعان دشمنان نظام مبنی بر جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: این موضوع و لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی توهم نیست و باید کاری کنیم تا دشمنان این انقلاب از کارشان پشیمان شوند.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: در ماه‌های آینده ممکن است با کاهش فروش نفت مواجه شویم که این امر تنگناهایی را به دنبال خواهد داشت یا حتی اجازه نخواهند داد با بانک‌ها مبادله داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ایستادگی در حوزه اقتصادی و صبر و مقاومت در مقابل دشمنان ، شیرینی خاصی دارد، گفت: سران سه قوه با یکدیگر به تفاهم و همدلی رسیده اند و با اتحاد در درون کشور و انسجام و اقتدار در بیرون، می‌توانیم حرف خود را بزنیم و جشن ۴۰ سالگی انقلاب را با اقتدار و با شکوه تر از همیشه برگزار کنیم.
رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به حضورهای سرزده در واحدهای صنعتی ، معدنی و تولیدی استان و برگزاری برخی جلسه های اقتصاد مقاومتی در آنها، ‌بیان کرد: برای مقابله با دشمن باید در مرحله اول، شناسایی میزان وابستگی واحدهای تولیدی به خارج از کشور انجام شود که این کار صورت گرفته است.
زمانی قمی افزود: برای این کار ، اگر در واحدهای تولیدی دیگر استان ها مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های یزد وجود داشته باشد باید برای تهیه آن اقدام شود و در ادامه کار برای فعالیت در خوشه های صنعتی مهم همچون پوشاک به صورت جدی تلاش کنیم.
وی با اشاره به افزایش تحریم دشمنان علیه انقلاب، ‌ادامه داد: در پی این تحریم ها، بعد از تحمل سختی ها و مرارت ها، یک سری ابداعات و نوآوری ها برای کشور به دست خواهد آمد که این خود موجب استحکام و اقتدار نظام خواهد شد.
گفتنی است در ادامه این جلسه برخی از ائمه جمعه به بیان دیدگاه های خود درباره وضعیت اقتصادی استان و شهرستانها پرداختند و گزارشی از تلاش ها برای استخراج وضعیت وابستگی های استان به خارج از کشور در تأمین مواد اولیه و ایجاد شهرک نساجی در استان ارائه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا