یعقوبی : وجود مشکلات در مسیر تولید کارخانه و بنا بر تقاضای سهامداران و اصرار آنان برای نجات شرکت کاشی اطلس از بحران، بصورت جدی وارد عرصه تولید و اشتغال در صنعت کاشی و سرامیک شدم.

رئیس هیئت مدیره شرکت کاشی و سرامیک اطلس گفت: اگر آحاد مردم ایران به وظایف شرعی و مسئولیتی که در قبال جامعه دارند، عمل کنند و حضور در تمامی صحنه ها راواجب بدانند مطمن باشید هیچ مشکلی برای کشور پیش نمی آید و اتحاد و همدلی رمزپیشرفت کشور و مقابله با دشمنان است.

یعقوب حبیبی درخصوص چگونگی حضورش در شرکت کاشی وسرامیک اطلس اظهار داشت: از سال 90 در قالب نمایندگی ارتباط مستقیم با کارخانجات کاشی پیدا کردم و بعد از مدتی به عرصه تولید علاقمند شدم. صنعت کاشی و سرامیک یک وابستگی وگیرایی خاصی دارد و وقتی وارد آن می شوید، گرفتار می شود و خاک کاشی و سرامیک دامن گیر است. از سال 92 با مجموعه کاشی اطلس آشنا شدم و نمایندگی این کارخانه را در تهران برعهده گرفتم. طی ارتباطی که به واسطه نمایندگی با این کارخانه داشتم با مشکلات این مجموعه آشنا شدم و با توجه به وجود مشکلات در مسیر تولید کارخانه و بنا بر تقاضای سهامداران و اصرار آنان برای نجات شرکت از بحران، بصورت جدی وارد عرصه تولید و اشتغال در صنعت کاشی و سرامیک شدم.

وی در ادامه افزود: تولید یک حس خوبی دارد. حسی که بواسطه آن از اینکه با سرمایه گذاری توانسته ای برای تعدادی زیادی کارگر اشتغال ایجاد کنی، لذت می بری. در حال حاضر دراین مجموعه 250 کارگر در حال کار هستند وبه عبارتی 250 خانوار از قبل این شرکت زندگی می کنند و حضور این جمعیت کثیر که بواسطه شما در حال کار کردن هستند، بالاترین عبادت وخوشایند است.

حبیبی با اشاره به اینکه هر کس در جامعه وظیفه ای دارد، بیان کرد: یک روز بنا بر مقتضیات باید اسلحه دست بگیرد و از مرز و بوم کشورش دفاع کند. ولی امروز آن جبهه به حوزه اقتصادی وکار و تولید تغییر مکان داده است. هر کس که واقعا تواناییش را دارد که در عرصه اقتصادی فعالیت کند و وطنش را هم دوست دارد باید وارد این گود شود.ا لان جنگ اقتصادی است و وظیفه شرعی هرکسی است که در این عرصه فعالیت کند.

وی اظهار داشت: در مجموعه اطلس 250 نفر اشتغال بصورت ثابت است. یعنی 250 نفراز نابهنجاریهای اجتماعی دور شده اند که این خود یک نوع جهاد است. همان جهاد اقتصادی که بعد معنوی یک فعالیت تولیدی است و می توان به عنوان دستاورد معنوی یک سرمایه گذاردر عرصه تولید بدان نگاه کرد. اما در بعد اقتصادی هم میتوان به این نکته توجه داشت که سرمایه گذار در قبال سرمایه گذاری خود کسب درآمدهم می کند و منافع شخصی خود را نیز حفظ می کند. نمی شود فقط در قالب شعار حرکت کرد زیرا یک سرمایه گذار تماما فی سبیل الله کار نمی کند. ولی هر کس وارد عرصه تولید می شود ابتدا نیتش اشتغالزایی و کمک به خلق الله است.

رئیس هیئت مدیره شرکت کاشی و سرامیک اطلس با تاکید بر اینکه «به جرات می توان گفت خیلی از گره های کاری که در عرصه تولید و کارپیش می آید گویا توسط دستهای غیبی حل می شود » بیان داشت: اگر سرمایه گذر این اصل مهم را باور را داشته باشد و به آن رسیده باشد مطمن باشید هیچ وقت مشکلی پیش نخواهد آمد. درحال حاضر هم کشور نیازمند اشتغال آفرینی و کارپیوسته است. به همین دلیل مقام معظم رهبری هم فرموده اند سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی. » این جمله بدین معنی است که هر کسی به اندازه توان خودش در این امر یاری رسان باشد. در این میان یکی مدافع حرم می شود و هزاران کیلومتر دور از مرزها، از کشورش دفاع می کند ویکی هم جبهه اقتصادی و تولید مدافع کسب و کارو معیشت مردمش می شود.

وی گفت: همانگونه که در ماه مبارک رمضان باید گرسنگی و ریاضت را تحمل کرد تا در پایان ماه به پاداش اخروی دست یافت، وضعیت فعلی کشورنیز هم اکنون بدین صورت است که با توجه به تحریمهای اعمال شده دشمنان بر علیه کشورمان، باید با اتکا به خداوند و همیاری و همکاری تک تک مردم این دوران سخت را بگذرانیم تا نتیجه دلخواه و شیرینی کسب نماییم.

رئیس هیئت مدیره شرکت کاشی و سرامیک اطلس در ادامه افزود: اگر نگاه سرمایه گذار به سمت دلالی باشد خداوند روزی را از زندگی وی دور خواهد کرد ولی اگر به فکر مردم و معیشت آنها باشد، پاداشی بس گرانبها در زندگی دریافت خواهد کرد.

وی در مورد برنامه های کوتاه مدت خود برای مجتمع کاشی و سرامیک اطلس گفت: بنا داریم با توجه به پتانسیلهای موجود کارخانه طی 6 ماه آینده خط دوم کاشی و واحد لعاب سازی را در این مجموعه با اشتغالزایی 60 نفرفعال و راه اندازی کنیم.

حبیبی سخت ترین لحظه یک کارفرما و مدیررا زمانی دانست که به صورت کارگر مجموعه اش که با هزاران امید در حال فعالیت و تلاش است ، نگاه کند و به او بگوید قراردادش تمام شده است و باید برود.

وی با بیان اینکه «مردمان استان یزد به خصوص کارگران یزدی انسانهای مطیع، تلاشگر و قانع هستند و قدر نعمتهای خداوند را می دانند و با کمبودها سازگار هستند. کارگرانی کم توقع وپرتلاش که در کار و تولید ترسی ندارند و با کمبود آب و ادامه خشکسالی باز هم در تلاشند  اظهار داشت: به حمدالله کارخانه کاشی و سرامیک اطلس مشکل خاصی در مسیر تولید ندارد و با جدیت مدیریت و پرسنل در حالت فعالیت است. وحمایت مسئولین از واحد های تولیدی و صنعتی همچون کاشی اطلس حمایت از من سرمایه گذار نیست بلکه حمایت از تولید در این شهرستان وچرخیدن چرخ اقتصاد تعدادی زیاد از شهروندان مهریزی است.

وی در خاتمه گفت: مسئولین در مقابل کارآفرینان و مدیران صنایع وظیفه ای دارند ولی در کل متکی بودن بر مسئولین آنهم مسائل پیش پا افتاده اشتباه است زیرا مسئولین هم دغدغه های خاص خود را دارند و صنعتگر باید بنا بر توانایی خود در این بحران اقتصادی و رکود تمام تلاش خود را انجام دهد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا