معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در مراسم تکریم و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان از این بنیاد خواست: به حوزه تحول اداری و مدیریت منابع انسانی ورود و بر روی این حوزه ها تمرکز نماید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه شانزدهم تیرماه مراسم تکریم و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان با حضور "علی زینی و‌ند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "حجت الاسلام والمسلمین حسن ‌معزالدینی" امام جمعه موقت یزد، "محمدصالح ترکستانی" معاون توسعه و مدیریت بنیاد ملی نخبگان و جمعی از مدیران و مسئولان استان در سالن همایش های بنیاد نخبگان یزد برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این مراسم گفت: بنیاد ملی نخبگان یک نهاد اداری در عرض سایر دستگاه ها نیست و این بنیاد با هدف شناسایی، تجمیع و جهت‌دهی نخبگان ایجاد شده و در یک کلام لازم است به عنوان اتاق فکری برای اداره صحیح کشور مورد توجه ویژه قرار گيرد.
"‌علی زینی وند" با بيان اينكه متناسب با تخصص مدیران، تمرکز ‌بر حوزه های مختلف بنیاد نخبگان تغییر می‌کند، ادامه داد: تمرکز این دوره مدیریت بنیاد نخبگان استان بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و اقدامات مناسبی در این رابطه صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه سیستم اداری کشور از عدم مدیریت صحیح در حوزه های مختلف و چالاک نبودن نظام اداری رنج می‌برد، خاطرنشان کرد: لازم است مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان محور اصلی برنامه مدیران مورد توجه قرار گيرد و برنامه محور باشیم و بنیاد نخبگان استان نیز با برنامه‌های راهبردی در زمینه مدیریت صحیح، به کارگیری و پرورش مدیران نخبه در استان را در اولویت برنامه‌ها و راهبردهای خود قرار دهد.
زینی وند با بیان اينکه دستگاه‌هاي اجرايي مانند يک خانه نيازمند پايه‌هايی محكم هستند تا در اثر کوچکترین ضربه‌ای فرو نريزند، ادامه داد: با اين وجود به عنوان فردی دارای دغدغه که در حوزه های سیاست گذاری در سطح کلان و نظام اداری، ‌کار کارشناسی انجام داده ام، اعتقاد دارم ضروری است ‌در حوزه تحول اداری، مدیریت منابع انسانی و اصلاح ساختار اداری تصمیمات جدی گرفته شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در رابطه با تحول سیستم اداری و مدیریتی به واسطه اقدامات بنیاد نخبگان، ‌گفت: ‌این بنیاد به علت فراغت زمان نسبت به دیگر دستگاه ها و مدیران آنها و در اختيار داشتن بانک اطلاعاتی از نخبگان استان، می‌تواند در این زمینه اقدام کرده و با بیان موارد صحیح، قاطعانه در اين موارد اعلام نظر و تصمیم گیری كند.
زینی وند در پايان سخنان خود با اشاره به ضرورت مدیریت منابع انسانی و اصلاح ساختار اداری از سوي بنیاد نخبگان، خاطرنشان کرد: لازم است در این زمینه تصمیمات جدی گرفته و در مدیریت نیروها و منابع انسانی تعادل برقرار شود.
معاون توسعه و مدیریت بنیاد ملی نخبگان نیز در این نشست با گلايه از جايگاه كنوني نخبگان در جامعه، گفت: تا زمانی که جایگاه رسمی نخبگان در کشور به طور واقعي تعريف نشود، نباید به دنبال دشمن بیرونی باشیم.
"‌محمدصالح ترکستانی" ‌پایش نخبگان و ایجاد تغییرات در سیستم انتخاب نخبگان را ضروری دانست و افزود: تاکنون سیستم انتخاب نخبگان کاملاً درست نبوده و لازم است كه معیارهای انتخاب این افراد بررسی شود و در اين بررسي‌ها عواملي مانند نخبه بودن، ‌پژوهش محور بودن و اخلاق نيز مورد اهتمام باشد.
گفتنی است در اين مراسم با تقدير از خدمات و تلاشهای «مصطفی شاه نظری» رئیس سابق بنياد نخبگان استان، «سیدمهدی کلانتر» دکترای سیتوژنتیک پزشکی و عضو‌ هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكي ‌آیت الله شهید صدوقی(‌ره) یزد به عنوان‌‌ رئیس بنیاد نخبگان استان معرفی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا