محمد زاده رحمانی در نشست مدیران ارشد كشوري و استاني بانک قرض الحسنه مهر ایران و جمعی از مقامات و صنعتگران شهرستان بافق گفت: با ورود به بانکداری اجتماعی می توان در رونق تولید داخلی و ایجاد اشتغال نقش‌آفرین بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ شست مدیران ارشد كشوري و استاني بانک قرض الحسنه مهر ایران و جمعی از صنعتگران و مقامات شهرستان صبح امروز با حضور فرماندار بافق،فرماندار بهاباد، صنعتگران و سرمایه گذاران،روسای ادارت،اعضای شورای شهر، شهردار وجمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

در این نشست، فرماندار بافق از تلاش امامی عضو هیئت مدیره و نعمتی سرپرست امور شعب استان برای تشکیل این جلسه و حمایت و مساعدت های آنها تشکر کرد.

وی با بیان عملکرد خوب میرجلیلی رئیس شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان یکی از شعب برتر در شهرستان بافق افزود: این شعبه از جایگاه بسیار خوبی در شهرستان برخوردار است و ما نیز ارزش بانکداری اسلامی و سنت قرض الحسنه را پاس می داریم.

زاده رحمانی از رویه مردم داری و مشتری مداری وی که مزید بر فواید بانک قرض الحسنه مهر ایران  به عنوان اولین بانک قرض الحسنه دولتی شده است، تقدير کرد.

فرماندار بافق در ادامه سخنان خود پیرامون نقش موثر بانک ها در ایجاد اشتغال با ورود به بانکداری اجتماعی تصریح کرد: یکی از بانک های قرض الحسنه خصوصی طرح هایی را در استان یزد و شهرستان بافق شروع کرده است،اما توان مانور قدرت شما را ندارد، لذا اگر بیشتر وارد بحث های بانکداری اجتماعی شوید، می توانيد در ایجاد اشتغال و رونق تولید داخلی نقش آفرین بود.

وی با اشاره به مسئله عدم تفاهم نامه بانک ها با وزارتخانه در خصوص بهره مندی مشتریان از تسهیلاتی چون اشتغال خاطر نشان کرد: در بحث تسهیلات اشتغالزایی روستایی حتی بانک هایی چون سینا، پارسیان، پست بانک و نیز بانک های بزرگی چون کشاورزی و صادرات و توسعه تعاون این تفاهم نامه ها وجود دارد که این امکان را به مردم داده است تا هم در بانک افتتاح حساب کنند و هم از تسهیلات اشتغال بهره مند شوند. اگر اینگونه تفاهم نامه ها بین بانک و دستگاه های دولتی در تهران منعقد شود،کار را در شهرستان ها  بسیار راحت می کند تا این زمینه فراهم و از وجوه اداره شده دولتی هم برخوردار شود.منبع خبر: آفتاب بافق










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا