معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و رئيس كميته مشاركت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: هم اکنون ٣٦ تشکل مردم نهاد در استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر با انجام برنامه های فرهنگی، پیشگیری و درمانی در کنار فعالیت های دستگاه های اجرایی به انجام وظايف مشغول هستند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، «محمدعلی طالبی» روز چهارشنبه 30 خردادماه در نشست خبری دبیر و روسای کمیته‌ های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بيان كرد: جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت سازمان هاي مردم نهاد و واگذاری امور به آنها از راهبردهاي مهم و مورد تاکید دولت در مبارزه با مواد مخدر است.
وی ادامه داد: هم اکنون ٣٦ تشکل مردم نهاد در استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر با انجام برنامه های فرهنگی ، پیشگیری و درمانی در کنار فعالیت های دستگاه های اجرایی به انجام وظایف مشغول هستند.
طالبي تصریح کرد: در سال گذشته در حمایت از تشکل های مردم نهاد برای مبارزه با مواد مخدر و انجام برنامه های متنوع فرهنگی مورد نیاز سه میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار افزود: برگزاری دوره های توانمندسازی و آموزشی برای تشکل ‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر از اقدام های خوب انجام شده در سال های گذشته بوده است که امسال نیز اين برنامه ها با قوت ادامه خواهد یافت.
وي با بیان اینکه یزد جزو استان‌های برتر کشور در جذب مشارکت سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر است، بر استفاده از ظرفيت تشكل هاي غيردولتي در اين حوزه تاكيد كرد.
رئيس كميته مشاركت هاي مردمي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه از تعداد کل تشکل‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان یزد 22 تشکل برنامه‌های فرهنگی و 12 تشکل بحث درمانی را انجام می‌دهند، خاطرنشان كرد: دو تشکل مردم نهاد در استان نیز فعالیت در حوزه پیشگیری را در دستورکار خود قرار داده اند.
طالبي يادآور شد: تمرکز سازمان های مردم نهاد در مرکز استان یکی از مشکلات جدی در این خصوص است كه بايد رفع شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی برای تشکل‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر را از جمله اقدامات انجام شده و در دستورکار کمیته مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد دانست و ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده 13 تشکل مردم نهاد برنامه‌های بزرگداشت هفته مبارزه با مواد مخدر در استان یزد را انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه همگرایی سازمان های دولتی برای واگذاری مسئولیت های مربوط به حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان یزد ایجاد شده است.


رسانه ها مديران غيرپاسخگو را به چالش بكشند


طالبي در پايان سخنان خود به نقش رسانه ها در پاسخگويي مسئولان به مردم اشاره كرد و گفت: دوستان خبرنگار و اهالي رسانه استان بايد مطالبه گر باشند و اگر احساس كردند مديري به جامعه و رسانه ها پاسخگو نيست لازم است آن مسئول را به چالش بكشند تا آن مدير دولتي احساس نكند كه مي تواند زير بار اطلاع رساني و پاسخگويي شانه خالي كند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا