معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با اشاره به جايگاه بسيار خوب استان در زمينه اهداي خون و فرآورده هاي آن گفت: مشاركت اجتماعي بانوان در امر انتقال خون نيز جذب و فرهنگ سازي شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز دوشنبه 28 خردادماه مراسم تجليل از اهداكنندگان مستمر خون در استان به مناسبت روز جهاني اهداي خون با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در سالن همايش هاي  سازمان انتقال خون استان برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين مراسم ضمن تبريك مناسبت ارزشمند روز جهاني اهداي خون از فعالان اين عرصه و  اهداكنندگان خون در استان تقدير و بيان كرد: اهداي خون امري ارزشمند و اثرگذار در تقويت حس نوع دوستي است.
«محمدعلي طالبي» افزود: خوشبختانه استان يزد نسبت به متوسط كشور از وضعيت بسيار خوبي در بحث اهداي خون و فرآورده هاي آن برخوردار است و  يكي از استان هاي برتر در اين زمينه هستيم كه تعداد متقاضيان نيز از  اين متوسط بالاتر  مي باشند.
طالبي ضمن ابراز خرسندي از اين موضوع ادامه داد: در حال حاضر  استان يزد در بين ساير استان هاي كشور يكي از سالم ترين بانك خون و فرآورده هاي آن را دارا مي باشد و اين جايگاه نشان دهنده روحيه  معنوي و ايثارگرانه مردم و تلاش هاي مجموعه انتقال خون در استان است.
وي خاطرنشان كرد: رويكرد اهداي خون اهداي زندگي است تنها يك شعار نيست و ما در عرصه عمل و به صورت عيني تحقق آن را شاهد هستيم كه چه ميزان اهداي خون در احياي زندگي افراد مختلف نقش دارد و از نگاه ديگر، كلام بزرگان نيز از گذشته تا به امروز بيانگر اهميت و جايگاه اهداي خون در آموزه هاي ديني و فرهنگ ملي ما مي باشد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گفت: هر چند مشاركت اجتماعي بانوان استان در اغلب موضوعات بالاست اما علي رغم فعاليت هايي كه در سازمان انتقال خون انجام شده است، وضعيت مشاركت بانوان در امر انتقال خون زيبنده استان يزد نمي باشد و ضرورت دارد ساير دستگاه ها براي فرهنگ سازي و جذب مشاركت بيشتر بانوان با سازمان انتقال خون همكاري داشته باشند.
طالبي افزود: جذب مشاركت سازمان هاي مردم نهاد در سطح استان نيز موثر مي باشد زيرا سازمان هاي فعالي داريم كه راهبرد اصلي آن ها نيز توسعه مشاركت اجتماعي است و چه مشاركت اجتماعي بالاتر و بهتر از اهداي خون، زيرا به نوعي اداي دين و مسئوليت نسبت به جامعه و از سوي ديگر كار خيري بهره مند از پشتوانه هاي معنوي مي باشد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنان خود بيان كرد: شعار امسال با عنوان " مرا هزار اميد است و هر هزار توئي "  شعار بسيار زيبايي براي گراميداشت روز جهاني انتقال خون است شعاري كه برخاسته از ادبيات غني ايرانيان  مي باشد و مي تواند در ارتباط بيشتر جامعه و تقويت حس همبستگي شهروندان با يكديگر به ويژه در موضوع  انتقال خون موثر واقع شود.
گفتني است در پايان اين مراسم با تقديم هدايايي از اهداكنندگان مستمر خون در استان به مناسبت روز جهاني اهداي خون تقدير و تجليل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا