نام " عزيز بوحدوز" (بدوهز!) بازیکن تیم ملی فوتبال مراکش که در دیدار #ایران_مراکش در #جام_جهانی_فوتبال_2018روسیه در وقتهای تلف شده با گل به خودی سبب شکست #تیم_ملی_مراکش شد سالها در یاد و ذهن ایرانیان و مردم مراکش خواهد ماند.

نام " عزيز بوحدوز" (بدوهز!)  بازیکن تیم ملی فوتبال مراکش که در دیدار #ایران_مراکش در #جام_جهانی_فوتبال_2018روسیه در وقتهای تلف شده با گل به خودی سبب شکست #تیم_ملی_مراکش شد سالها در یاد و ذهن ایرانیان و مردم مراکش  خواهد ماند.

شاید فراتر از شور وشعفی که در دل تمام ایرانیان جاری شد برخی برای لحظه ای هم که شده  دلشان برای  "عزیز بوحدوز" سوخته است که اینچنین، رخداد تلخی را تجربه کرده، آنهم خطایی که شاید بتوان گفت ملتی تاوان این اشتباه را  خواهد داد و این موضوع بسیار غم انگیز است.

اما فراموش نکنیم خارج از #فوتبال هم میتوان به کشور و ملت خودمان #گلـبه-خودی بزنیم! و سبب حوادث و نتایج تلخ و ناگوار باشیم حتی گاه از عمق فاجعه هم خبر نداشته باشیم.

مثلا به عنوان فعال اقتصادی و صاحب کسب و کار می توانیم با قاچاق کالا و یا با واردات بی رویه به مجموعه فعالان اقتصادی کشور عزیزانمان گل به خودی و ضربه مهلک بزنیم.

یا به عنوان فعال رسانه می توان با تزریق اخبار کذب و شایعات هدفمند، یا ترویج سیاهنمایی و دروغگویی، امید، شور و شعف ملی را ازبین ببریم.

هزاران مصداق گل به خودی به کشور و ملت میتوان نام برد که هرکدام از ما  ممکن است دانسته یا ندانسته در حوزه فعالیت خود به کشور تحمیل کنیم و گاه بدون آنکه بدانیم باعث نابودی سرنوشت هزاران نفر از هموطنانمان شویم.

مهم نیست حوزه کسب و کارمان یا حوزه تحت مدیریتمان به چه میزان گسترده است یا اینکه توان مالی امان در چه حد است؟ یا اینکه مدیر مجموعه بزرگ یا کوچک هستیم؛ فراموش نکنیم در هر رده اجتماعی و سیاسی میتوانیم گل به خودی مهلک بزنیم.

اما به تمام دوستانم اگر روزی مانند  بازیکن تیم_ملی_ فوتبال_مراکش  در هر زمینه ای، دچار چنین خطا شدیم وقتی  کار از کار گذشت، کمی تامل کنیم، صبر کنیم، به خود مسلط باشیم، برخیزیم و به هم کمک کنیم و دوباره شروع کنیم.

در‌آخر به بخشی از متن اینستاگرام بوحدوز پس از بازی ایران مراکش اشاره می کنم: " این تقدیر بود من هیچ وقت تسلیم نمی شوم  در بدترین شرایط  زندگی هم ادامه دادم ممنون از همه اونایی که برام پیام فرستادن ما دو بازی دیگر داریم و همه تلاشمون برای آن میگذاریم از حمایتتون ممنون"

 

 

 
 ٱینده اقتصاد ایران: از خودمان شروع کنیم!(1)
تاریخ: 19 اردیبهشت 1397 - 09:50

 

 فرصتهای طلایی رونق کسب و کار در دوران رکود اقتصادی ایران
تاریخ: 28 فروردین 1397 - 09:04

 

 آینده اقتصاد ایران: نبایدهای دوران رکود (2)
تاریخ: 31 اردیبهشت 1397 - 09:59

 
 اما و اگرهای حیات کسب و کارها با قدمت چندین ده ساله یزدی(4)
تاریخ: 21 خرداد 1397 - 10:10

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا