معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار در نشست ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان با تاكيد بر حمايت كامل از صنعت نساجي در استان، گفت: انگيزه، تحرك و در ميدان بودن مديران استان 50 درصد از كارها را نتيجه‌بخش خواهد كرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، «علي زينی وند» روز سه شنبه 22 خرداد ماه در پنجمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با محوريت بررسی مشکلات و چالشهای صنعت نساجی استان در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد، بيان كرد: انگیزه، تحرک و در میدان بودن یک مدیر 50 درصد از کارها در استان را نتیجه بخش خواهد کرد.
وي ادامه داد: با توجه به نگاه پیگیر و دقيق استاندار محترم و مدیریت ارشد استان، وجود فضا و فرصت جديد و تقویت بدنه کارشناسی تیم اقتصادی استان شاهد تحولات مثبت در آینده نزدیک در اين حوزه خواهيم بود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار افزود: خوشبختانه جلسات استان به سمتي پيش مي رود كه عملياتي شده است، دستوركارها مشخص و هدفمند در جلسات مطرح مي شود و مديران استان بايد بدانند كه وقتي مصوبه اي پس از كار كارشناسي و بررسي هاي دقيق به تصويب مي رسد لازم الاجراست و دستگاه ها بايد نهايت همكاري را براي تحقق اين مهم و اجرايي شدن مصوبات داشته باشند.
زيني وند خاطرنشان كرد: خوشبختانه دستگاه هاي نظارتي استان نيز با بدنه اجرايي هماهنگ هستند و تعامل لازم را دارند و اين فرصت مغتنمي است كه بايد از آن براي خدمت بيشتر به مردم و رفع مشكلات استان و كشور استفاده كنيم.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار با اشاره به شرايط و وضعيت كشور گفت: خيلي از اين مشكلات، امروز اتفاق نيفتاده و مربوط به گذشته است و برخي از آنها مانند افزايش قيمت خودرو و ارز واقعي نيست اما بايد بجاي بي قراري در انتقال مشكلات به جامعه، به مردم آرامش دهيم.
وي ادامه داد: امروز شايسته نيست از هر تريبوني چه تريبون مذهبي، سياسي يا اجتماعي به التهاب جامعه بيفزاييم زيرا بسياري از اين موارد كه بخش عمده اي از آن جنبه رواني دارد از خارج از كشور پمپاژ مي شود.


صنعت نساجي براي يزد يك برند است


زيني وند در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه صنعت نساجي براي استان يزد و كشور يك برند است بر لزوم حمایت از صنعت اشتغال‌زا و پر مصرف نساجی در استان تاكيد کرد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار افزود: برای رونق این صنعت باید با فاصله گرفتن از تولید سنتی به سمت تولید دانش بنیان با تکیه بر وضعیت بازار حرکت کرد.
وي ادامه داد: با توجه به اینکه نساجی، صنعتی پر اشتغال، کم آبخواه، سازگار با محیط زیست، كم سرمايه خواه و بومی است باید با کمک دانشگاه یزد و ایجاد هسته فکری، محصولات جدید را در اين صنعت تولید و عرضه کرد.
زيني وند خاطرنشان کرد: با دسته بندی و اولویت دادن به مشکلات اصلی می توان، موانع استانی را به ویژه در ایجاد موزه و نمایشگاه دائمي در استان از سر راه برداشت و برای تصمیمات کشوری اقدام کرد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار گفت: میراث فرهنگی و شهرداری یزد باید به صورت جدی برای ایجاد نمایشگاه و موزه نساجی وارد میدان شوند، هزینه کنند و مطمئن باشند این بخش برای آنها نیز درآمدزایی خواهد داشت.
وی با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی و ظرفیت های آن در حوزه صنعت نساجی ادامه داد: باید در تمامی زمینه های اشتغال‌زا همچون نساجی از این ظرفیت استفاده کرد ولی نظارتها برای جلوگیری از انحراف وام با گرفتن تعهد محکم از متقاضیان انجام شود.
زيني وند با تأکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا در استان افزود: باید با کالاهای قاچاق و نیمه قاچاق که مشابه آن در استان تولید می شود قاطعانه برخورد شود و به هیچ وجه نباید برای متخلفان تخفیف قائل شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار گفت: وقتی آنها با وارد کردن کالای قاچاق و به خطر انداختن اشتغال کشور و استان، به اصطلاح خانه ما را نابود می کنند چه اشکالی دارد، مال و اموال قاچاق آنها را توقیف و مصادره کنیم.
زيني وند در پايان سخنان خود بر لزوم تعیین تکلیف ناحیه صنعتی مریم آباد يزد و پیگیری اجرای طرح از سوی بخش خصوصی، اولویت به واحدهای موفق نساجی در دریافت تسهیلات فنی و اعتباری و ورود تولیدکنندگان برای دریافت وام رونق تولید و اشتغال فراگیر در صورت داشتن شرایط تأکید کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا