مدیرکل مدیریت بحران استان در اولین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تفت بر آمادگی دستگاه های دولتی و خصوصی برای گذر از بحران کم آبی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "هادی هادی نسب" در این نشست که با حضور فرماندار و مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران ‌تفت در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت آمادگی دستگاه ها در مقابله با بحران ها گفت: در زمان وقوع بحران، مردم نقش اصلی مقابله با بحران ها را تشکیل می دهند که باید تدابیر لازم برای آموزش آنها صورت پذیرد.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری مانور های کسب آمادگی بیان کرد: دستگاه های عضو شورا باید مانورهای کسب آمادگی را در سطح دستگاه و بین دستگاهی برگزار کنند تا از آمادگی لازم در زمان وقوع بحران برخوردار شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری ادامه داد: اگر در مراحل پیش بینی، پیشگیری و آمادگی، خوب عمل نماییم در زمان وقوع بحران می توانیم جلوی بسیاری از خسارتها را بگیریم.
هادی نسب تشکیل و برگزاری جلسات کارگروه های ١٤ گانه شورای مدیریت بحران را مهم دانست و گفت: کارگروه های تخصصی ١٤ گانه مدیریت بحران در سطح استان و شهرستان ها باید تشکیل شوند تا مخاطرات مرتبط احصا و برای پیشگیری و مقابله با آن برنامه ریزی لازم انجام شود.
وی به مشکل کم آبی در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: با هماهنگی که در سطح استان صورت گرفته، مقرر شد دستگاههایی که خودرو حمل آب در اختیار دارند با شرکت آب و فاضلاب روستایی جهت تامین آب ۳۵۰ روستا همکاری نمایند.
مدیرکل مدیریت بحران ‌استانداری وضعیت آب در سطح استان را خطیر دانست و با تاکید بر مدیریت بهینه مصرف آب، افزود: مردم استان یزد همیشه مردمی صرفه جو  بوده ‌اند و قدر آب را می دانند اما با توجه به وضعیت خشکسالی های پی در پی و کمبود آب می بایست اقدامات بیشتری در زمینه صرفه جویی صورت پذیرد.
هادی نسب در خصوص تامین اعتبارات مرتبط با مدیریت بحران در  دستگاهها گفت: اعتبارات ماده ١٠ و ١٢ می بایست از طریق خود دستگاه ها پیگیری شود و در این زمینه با مکاتباتی با ادارات مرکز استان، اعتبارات مدیریت بحران در سطح دستگاه ها در سال جاری اعلام گردیده است.
وی به آفت مگس مدیترانه ای باغ های انار شهرستان تفت نیز اشاره کرد و ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده، سال گذشته معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در یزد حضور یافت و از نزدیک در جریان این موضوع قرار گرفت که توانستیم اعتبار لازم برای جبران خسارت سال گذشته را کسب نماییم و منتظر تخصیص آن هستیم.
‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پایان سخنان خود به موضوع بیمه اماکن مسکونی و تجاری اشاره کرد و گفت: موضوع بیمه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید فرهنگ بیمه در جامعه گسترش یابد که در این زمینه تسهیلات خوبی نیز پیش بینی شده که شهرداران و بخشداران می توانند از این ظرفیت ها استفاده نمایند.
فرماندار تفت نیز در این نشست بیان کرد: بیش از ٢٢٠ روستای این شهرستان با مشکل کم آبی و بی آبی روبرو هستند که می بایست با تانکر آبرسانی انجام شود.
"‌محمد محامدی" بر تشکیل کارگروه های تخصصی مدیریت بحران شهرستان نیز تاکید کرد و خواستار برگزاری جلسات این کارگروه ها و برنامه ریزی لازم در زمینه های ۱۴ گانه مدیریت بحران شد.
‌گفتنی است در پایان این جلسه احکام روسای کارگروه ها که به امضاء فرماندار و رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان تفت رسیده بود به روسای کارگروه ها تقدیم شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا