شورای اداری شهرستان، با حضور آیت الله اعرافی، برخی از مسئولین استان یزد و مسئولین شهرستان میبد، در مصلی ایت الله اعرافی میبد تشکیل شد.

آیت الله اعرافی در نشست اداری با بیان ویژگی های بزرگ و برجسته ماه مبارک رمضان، در توصیه هایی به مدیران و مسئولین دولتی گفت: جوانی، سلامتی و مسئولیت شامل انقضای عالم می باشد و آنچه از ما به جا می ماند انگیزه و دست اورد خدمت است.

وی با بیان نکاتی اخلاقی در مورد وظایف مدیران دولتی و رسیدگی به امور مردم، ادامه داد: در آخرین نشست شورای اداری شهرستان میبد روی ۳۰ الی ۴۰ عنوان خاص توافق و تقسیم کار شد که از مسئولین مربوطه خواهشمندیم به این امور رسیدگی کنند تا در پایان سال ۹۷ پرونده درخشانی از خود به جا گذاریم.

امام جمعه میبد افزود: جدا از امور و فعالیت های معمول کاری که طبق وظیفه انجام می گیرد، کار و فعالیت فراتر از انتظار باید در دستور کار همه مدیران و مسئولین باشد تا در امور راهبردی و کارشناسی پیشرفت حاصل شود.

وی اشاره ای به بحث داغ حوزه های انتخابیه استان یزد نیز داشت و گفت: همان طور که دکتر دهقانی نماینده میبد نیز پیگیر این موضوع هستند، با مسئولین استان نیز قبلا صحبت هایی کرده بودم و خوشبختانه با اضافه شدن دو نمانیده دیگر به استان، زمینه اجرای عدالت در این بخش فراهم شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان داشت: درخواست اول ما به صورت جدی این است که در این دوره به شهرستان های جنوبی استان مانند خاتم، مهریز، تفت و ابرکوه نگاه ویژه ای صورت گیرد و با همراه کردن این شهرها با شهرهای پرجمعیت حقشان در تعیین نماینده ضایع نشود.

وی با بیان این نکته که با استقلال حوزه انتخابیه شهرستان اردکان مخالف نیستیم، تصریح کرد: معتقدیم میبد و اردکان نیز که بعد از مرکز استان پرجمعیت ترین شهرستان ها هستند، هر کدام می توانند برای خود یک نماینده مستقل داشته باشند و از استاندار عزیز نیز درخواست و تاکید جدی داریم این موضوع را رسیدگی فرمایند.

آیت الله اعرافی با اشاره به مشکل ده ساله در این مورد، ابراز داشت: زمان مرحوم یحیی زاده نیز غصه می خوردم که چرا تفت باید در کنار میبد قرار بگیرد که به واسطه میزان رای دهنده بیشتر نماینده میبدی را راهی مجلس می کند و هیچ شانسی برای رای اوردن یک نفر از آن شهرستان نمی ماند.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه نیز به موضوعات مهمی چون کمبود آب، محیط زیست، صنایع و مشکلات موجود و میراث فرهنگی اشاره ای کوتاه و گذرا کرد و افزود: در مورد مسائل جهانی نیز امروزه همه شاهد پیمان شکنی امریکا هستیم و دنیا نیز مشاهده کرد که در این تقابل، ایران صادقانه به وظایف خود عمل کرده است، و ما نیز باید با درون زا کردن اقتصاد خود و اتحاد نسبت به رفع مشکلات خود اقدام کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا