معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در نشستی که به منظور رسیدگی به مشکلات رانندگان استان برگزار شد، گفت: هرگونه درخواست رانندگان باید از مجاری قانونی و صنفی پیگیری شود و مسئولان استان نیز با جدّیت به دنبال رفع این مشکلات هستند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، جلسه مشترک کانون صنفی رانندگان استان یزد و مسئولان دستگاه های اجرایی استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در دفتر این معاونت برگزار شد.
"محسن صادقیان" در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: هرگونه درخواست رانندگان باید از مجاری قانونی و صنفی پیگیری شود و مسئولان استان نیز با جدّیت به دنبال رفع این مشکلات هستند.
در این جلسه که بیش از دو ساعت به طول انجامید نمایندگان انجمن صنفی رانندگان شهرستان های یزد،
میبد، اردکان، مهریز، ابرکوه و خاتم در خصوص مشکلات رانندگان، گرانی های اخیر و مشکلات بین رانندگان با مدیران دستگاههای مرتبط گفتگو کردند.
در این نشست همه اعضای انجمن صنفی رانندگان استان با افزایش کرایه ۲۲ درصدی کرایه حمل در استان که هفته های قبل مورد تایید قرار گرفته بود، موافقت کردند و مصوب شد: شرکت های حمل و نقل بار و کالای استان موظف به رعایت نرخ ابلاغی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باشند.
همچنین مقرر گردید با افزایش تعداد بارگیری بار معدن از چادرملو به یزد برای کامیون های استان موافقت شود به شرط اینکه رانندگان در حمل این بارها از یزد به بندر مساعدت کنند.
مقرر گردید با توجه به مشکل لاستیک در استان جلسه ای در اوایل هفته آینده با حضور اتحادیه لاستیک فروشان و کانون رانندگان استان یزد و با هماهنگی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان برگزار شود.
مصوب شد در رابطه با مشکلات داخلی استان از قبیل دلال های  پایانه، پورسانت، سالن اعلام بار، کنترل جاده ای و... ، جلسات دیگری جهت پیگیری این امور برگزار شود.
مقرر گردید در خصوص حمل بار در شهرستان اردکان جلسه ای با حضور انجمن صنفی رانندگان اردکان و کانون صنفی رانندگان یزد برگزار و مشکلات بررسی گردد.
مصوب شد با لغو بخشنامه کاهش تُناژ  و با این وجود و افزایش ۲۲ درصدی کرایه حمل بار، رانندگان استان دلیلی برای ادامه حرکت های خود در سطح جاده ها نداشته و ادامه این روند پایان دهند.
گفتنی است در پایان این نشست و باتوجه به مصوبات فوق همه اعضا موافقت کردند: هرگونه درخواست رانندگان باید از مجاری قانونی و صنفی پیگیری شود و  از این تاریخ به بعد ادامه اعتراض رانندگان جایگاه قانونی ندارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا