با حضور معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای اجرایی نمودن فاز دوم مرکز ملّی آموزشی CBRNE یزد به منظور مهارت آموزی و شبیه سازی حوادث شیمیایی و آموزش نیروهای عملیاتی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در این نشست و بازدید ضمن اشاره به پیشرفتهای علمی و توسعه یافتگی جهان امروز، گفت: امروزه و در مسیر این پیشرفتها توسعه بیولوژیکی، هسته ای، شیمیایی و زیستی اجتناب ناپذیر است.
"محمدصادق طهماسبی" ادامه داد: غفلت در حوزه صنایع شیمیایی بسیار آسیب زننده است و کم توجهی به ایمنی صنایع شیمیایی می تواند خطرهای جدّی برای مردم و زندگی آنها به همراه داشته باشد.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان افزود: استان یزد یک استان صنعتی است و تعداد قابل توجهی واحدهای صنعتی شیمیایی در این استان مستقر است، از طرف دیگر استان یزد استانی است که در چهار راه مواصلاتی ریلی و جاده ای و و مرکز جغرافیایی کشور قرار دارد و هر روز شاهد تردد بالایی از محموله های شیمیایی و سوختی پُرخطر در جاده ها و خطوط ریلی استان هستیم.
طهماسبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از این جهت راه اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی در استان در راستای آموزش و تامین امنیت جانی و سلامت مردم امری ضروری است و برای تحقق این مهم در اولین گام برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای اجرایی نمودن فاز دوم مرکز ملّی آموزشی CBRNE یزد به منظور مهارت آموزی و شبیه سازی حوادث شیمیایی و آموزش نیروهای عملیاتی از قبیل اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و... با حضور نمایندگانی از سازمان پدافند غیرعامل و قرارگاه پدافند شیمیایی کشور، اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و دانشگاه علوم پزشکی حضرت آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد انجام شد.


آموزش از اولویت های حوزه پدافند شیمیایی است


معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور در این نشست گفت: آموزش، فرهنگ سازی و ارتقای مصونیت از اولویت های حوزه پدافند شیمیایی کشور است.
"احمد اکرمی" ادامه داد: با اجرای فاز دوم مرکز ملّی آموزشی و مهارت آموزی CBRNE یزد و تامین اعتبار لازم برای تحقق این مهم، این مرکز می تواند آسیب های ناشی از انواع مخاطرات شیمیایی، انفجاری، هسته ای و موارد دیگر را جلوگیری و درمان کند.
گفتنی است در این نشست "احمد دهقان" رئیس سازمان اورژانس و فوریت های پزشکی یزد و دبیر کارگروه بهداشت و درمان پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی حضرت آیت الله شهید صدوقی(ره) آمادگی این دانشگاه را برای هرگونه همکاری اعلام کرد و خواستار تسریع در اجرایی شدن فاز دوم و فازهای بعدی مرکز خیّری و ملّی مهارت آموزی زنده یاد جوکار یزد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا