یزدفردا :اختلالات به وجود آمده در پیام رسان تلگرام داخلی نیست و مربوط به سرورهای آن است.پاول دوروف در توئیتی اعلام کرد دلایل اصلی قطعی تلگرام یک حمله بزرگ DDoS و داغ شدن بیش از حد یکی از سرورهای تلگرام است. این اختلال در اغلب نقاط دنیا از جمله قاره اروپا، آسیا و امریکا دیده می‌شود و بنابراین شایعه فیلترشدن این نرم افزار صحت ندارد.


در ساعات اولیه صبح یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1397  کاربران تلگرام در دسترسی به این پیامرسان با مشکل مواجه شدند. این در حالی است که پاول دوروف، موسس تلگرام در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرده دلیل این اختلال تعمیرات اساسی در خوشه ای از سرورهای آن است.
به دنبال قطع شدن دسترسی کاربران به پیامرسان تلگرام پاول دوروف در توئیتی دلیل قطعی تلگرام را اعلام کرد.
او در پیام خود نوشت: تعمیرات اساسی گسترده در یکی از خوشه های سرور ما ممکن است در دو ساعت آینده به ایجاد اختلالاتی در دسترسی کاربران اروپا منجر شود. برای این اختلال عذرخواهی می کنیم.


یزدفردا محمد حسین تقوایی زحمتکش تلگرام


پاول دورف مدیر تلگرام در حساب توییتر خود اعلام کرد اختلالی که از ساعاتی پیش در اروپا و در استفاده از این پیام‌رسان ایجاد شده به دلیل مشکلی است که برای برخی از سرورهای آن بوجود آمده است.
وی در این پیام نوشت: دلایل اصلی اختلال درتلگرام عبارتند از: «۱- یک حمله بزرگ DDoS، ما نمی توانیم این تعداد زیاد IP را مسدود کنیم.» «۲-داغ شدن بیش از حد یکی از سرورهای تلگرام» دوروف در این پیام یادآور شد: ما از این بابت متاسف هستیم.
وی در پیامی دیگر نوشت: ما گزارش هایی از کاربران در کشورهای دیگر درباره اختلال تلگرام دریافت کرده ایم. بیشتر این گزارش ها از روسیه و ایران، عراق،انگلیس و آمریکا است. ما مشغول بررسی این مشکل هستیم.



یزدفردا - محمد حسین تقوایی زحمتکش -اختلال تلگرام در ایران از فیلترینگ نیست مربوط به سرورتلگرام است

 

یزدفردا - محمد حسین تقوایی زحمتکش -اختلال تلگرام در ایران از فیلترینگ نیست مربوط به سرورتلگرام است

 

گفتنی است در ماه های اخیر این چندمین بار است که در سرورهای داخلی تلگرام اختلالاتی به وجود می آید و باعث عدم دسترسی کاربران به این پیام رسان می شود.
بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده، پیام رسان تلگرام بالغ بر ۲۰۰ میلیون کاربر در جهان را داراست که از این میزان، ۴۰ میلیون کاربر ایرانی در آن عضویت دارند.

حمله DDoS یا Distributed Denial of Service به معنی سرازیر کردن تقاضاهای زیاد به یک سرور و استفاده بیش از حد از منابع (پردازنده، پایگاه داده، پهنای باند، حافظه و …) به نحوی است که به دلیل حجم بالای پردازش سرویس دهی عادی آن به کاربرانش دچار اختلال شده یا از دسترس خارج می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا