به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: دکتر محسن کریمی، رئیس شبکه دامپزشکی میبد از فروش مرغ های خانگی توسط خودرو ها و دست فروشان غیر مجاز را که بدون نظارت دامپزشکی پرورش داده و عرضه می شوند به عنوان یکی از عوامل خطرساز در زمینه شیوع بیماری های مشترک نام برد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد اعلام کرد:

فروش مرغ خانگی توسط دست فروشان یکی از عوامل مهم خطر و زمینه ساز شیوع بیماری های مشترک می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  دامپزشکی استان یزد: دکتر محسن کریمی، رئیس شبکه دامپزشکی میبد از فروش مرغ های خانگی توسط خودرو ها و دست فروشان غیر مجاز را که بدون نظارت دامپزشکی پرورش داده و عرضه می شوند به عنوان یکی از عوامل خطرساز در زمینه شیوع بیماری های مشترک نام برد.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هر پرنده ای بدون پیشینه بهداشتی می تواند ناقل ویروس عامل بیماری و سایر عوامل بیماری زا باشد.

کریمی در پایان با بیان اهمیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولین به این موضوع شد و از مردم خواست از دسترسی پرندگان آزاد پرواز به خوراک و آب مصرفی ماکیان خانگی جلوگیری نمایند. همچنین نسبت به دفن بهداشتی لاشه های تلف شده اقدام تا خطر انتقال بیماری ها به حداقل برسد و در صورت مشاهده ی هر گونه تلفات غیر معمول طیور، در اسرع وقت شبکه دامپزشکی را مطلع نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا