به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد ستاد اجرایی کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به ریاست دکتر اکبرشاهی و با حضور معاونین سلامت و رؤسای ادارات بهداشت و مدیریت بیماری های طیور استان های کرمان و فارس و به میزبانی اداره کل دامپزشکی استان یزد تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد:

ستاد اجرایی کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد ستاد اجرایی کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  به ریاست دکتر اکبرشاهی و با حضور معاونین سلامت و رؤسای ادارات بهداشت و مدیریت بیماری های طیور استان های کرمان و فارس و به میزبانی اداره کل دامپزشکی استان یزد تشکیل گردید.

در این جلسه مباحث مرتبط با پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تغییر ساختارها از نظر فنی و بهداشتی و اصلاح آنها از جهت کنترل بیماری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در جلسه ستاد اجرایی کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بر لزوم نظارت بر حمل پرندگان خصوصا پرندگان بومی و یا کود آنها که می تواند عامل انتشار بیماری بین محل های مختلف باشد تاکید شد و با هماهنگی بین مسئولین حاضر در جلسه تصمیم گیری هایی در مورد این مهم صورت پذیرفت.

دکتر حدادزاده مدیرکل دامپزشکی استان یزد در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان و اقدامات صورت گرفته در این زمینه تاکید نمود: ستاد اجرایی کنترل و پیشگیری از بیماری ها بصورت مستمر در طول سال فعالیت دارد تا با شناسایی کانون های بیماری و مهار آنها مانع از شیوع بیماری های دامی و مشترک شود.

دکتر علیرضا اکبرشاهی، مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور سازمان دامپزشکی کشور نیز  پس از شنیدن مشکلات و پیشنهادات اعضای حاضر دستورالعمل های اجرایی خود را بیان کرد که مهمترین آن ها اصلاح ساختار جوجه ریزی، سامان دهی حمل و فراوری کود مرغی، آموزش مرغداران، تقویت قرنطینه ها و شناسایی واحدهای مستقر در حاشیه تالاب ها بود.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد در پایان  ضمن تشکر از حضور مسئولین کشوری و استان های همجوار اظهار کرد:  سعی بر آن است با بهره گیری از تمامی پتانسیل های موجود به ارتقاء سطح سلامت جامعه و مقابله با بیماری های فراگیر دامی و مشترک کمک نماییم که این مهم نیازمند هوشیاری و همکاری تمامی ارگان های ذی صلاح و مرتبط با حوزه کاری دامپزشکی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا