معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد در نشست شورای استاندارد استان یزد گفت: یکپارچه کردن نظام استانداردسازی در کشور امری ضروری است و برای تحقق این مهم تلاش می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای استاندارد استان با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملّی استاندارد، استاندار یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و اعضای این شورا روز سه‌شنبه 28 فروردین‌ماه در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
«نیره پیروز بخت» در این نشست با اشاره به سابقه تشکیل سازمان ملّی استاندارد و تغییراتی که در مقاطع مختلف زمانی در این سازمان ایجادشده است، گفت: سازمان ملّی استاندارد سابقه‌ای ۹۲ ساله دارد و اساسنامه آن توسط زنده‌یاد پرفسور حسابی تدوین‌شده است.
معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه در سال جاری با دو تحول عمده در نظام استانداردسازی روبرو هستیم، افزود: نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، مسئولیت‌های سازمان ملّی استاندارد را دوچندان کرده است زیرا باید برای حمایت و گسترش استفاده از کالاهای ایرانی، نخست به بحث افزایش کیفیت‌ محصولات پرداخته شود و استاندارد در این زمینه نقش اساسی ایفا می‌کند.
پیروز بخت بیان کرد: تحول مهم دیگری که در سازمان ملّی استاندارد در حال وقوع می‌باشد، تقویت نظام استانداردسازی در کشور است و تلاش می‌کنیم با تدوین قوانین به‌روز، از چندصدایی و موازی‌سازی در حوزه کیفیت ‌بخشیدن به کالاهای ایرانی جلوگیری کنیم.
رئیس سازمان ملّی استاندارد ادامه داد: بر این اساس در تلاش برای داشتن یک نظام استانداردسازی یکپارچه هستیم و تاکنون نیز برخی آیین‌نامه‌ها در این زمینه تدوین‌شده و تفاهم‌نامه‌هایی با برخی وزارتخانه‌ها ازجمله وزارت بهداشت و درمان امضاشده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم تطبیق برخی محصولات تولیدشده در کشور با کشورهای هدف صادرات خاطرنشان کرد: به دنبال انطباق استانداردهای مشترک با کشورهای مختلف به‌ویژه عراق که هم‌اکنون بیشترین صادرات کشور ما به این کشور انجام می‌شود، هستیم.
معاون رئیس‌جمهور گفت: بر این اساس اگر تطبیق بین استانداردهای یک محصول در دو کشور وجود داشت، روال تولید بر اساس استانداردهای کشورمان خواهد بود و در غیر این صورت، سفارش کالا بر اساس استانداردهای کشور هدف صادرات انجام خواهد شد.
پیروز بخت در پایان سخنان خود تصریح کرد: همه تلاش خود را در سازمان ملّی استاندارد خواهیم کرد تا در سه حوزه تولید، مدیریت صادرات و مدیریت واردات، کیفیت کالاهای ایرانی را به بالاترین سطح خود ارتقا دهیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا